A győztes csoportot az olasz Impregilo építőipari cég vezeti. A munkát várhatóan jövő évben kezdik el és 2012-re fejezik be. A csoport tagjai még a japán Ishikawajima-Harima Heavy Industries, a spanyol Sacyr Vallehermoso és számos más olasz építőipari cég.
A Messina-szoros - a sziget és a szárazföld között található - felett átívelő híd hossza eléri a 4 kilométert, és egyben töredékére csökkenti a komppal és vonattal történő utazást. A projekt közel 50 évig feküdt a tervezőasztalon, míg végre valósággá válhat. Ez a beruházás Európa egyik legnagyobb építkezési projektje lesz, mely megosztja az olasz közvéleményt, írja a BBC.
Silvio Berlusconi miniszterelnök úgy harangozta be az eseményt, mint a déli régió fejlődésének egyik mozgatórugója, mely Olaszországot végre egy néppé kovácsolja össze. A projekt kihangsúlyozza az olasz mérnöki önérzetet, kicsit megcsillantva a tehetségeket az egyre jobban stagnáló európai gazdaságban.
A kritikusok számára a projekt nem több, mint egy szavazathozó óriási vállalkozás, melybe eurómilliárdokat ölnek bele, és tovább feszíti az egyébként is túlnyújtott olasz büdzsét. Az ellenzők a terület földrengésveszélyére is próbálják felhívni a figyelmet. A hídon kétszer hatsávos autópálya és négy gyorsvasúti vonal fog helyet kapni.
Egyetlen másik csoport volt még versenyben az utolsó fordulóban, a szintén hazai Astaldi vezetésével. A nyertes Impregilo részvényei kereskedését a bejelentést követően felfüggesztették, míg a vesztes Astaldi papírjai 3 százalékkal zuhantak.
Kapcsolódó anyagok:
Építőipari szakembereket importálnának a lengyelek
Építőipar: a veszteséget is bevállalják a referenciáért