3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután döntés született arról, hogy a korábbi vezérigazgató, Wendelin Wiedeking távozásával a nemzetközi hírű sportautógyár beleolvad a Volkswagenbe, Európa legnagyobb autógyára pénteken azt a célkitűzést fogalmazta meg, hogy a Toyotát és a Fordot is megelőzve a világ első számú autógyára legyen.

Addig azonban mindenekelőtt az összeolvadással kapcsolatos részleteket kell tisztázni. Erre vonatkozóan a Porsche és a Volkswagen felügyelő bizottsága előző este megállapodott abban, hogy a fúzió tervét augusztus végéig kidolgozzák. A cél az, hogy a stuttgarti Porsche 2011 közepéig fokozatosan a wolfsburgi "óriás" tizedik márkája legyen, olyan neves márkák mellett, mint az Audi, a Skoda, a Scania vagy a Bentley.  Mindez jelzi, hogy a többiekhez hasonlóan  minden valószínűség szerint a Porsche is megőrzi önállóságát.

Wendelin Wiedekinggel az a menedzser távozott, aki 1993-tól 16 éven keresztül  irányította a Porschét és az egykor padlón lévő autógyárat  tekintélyes és nyereséges gyárrá változtatta. Az elmúlt években azonban jelentős mértékben felerősödött a hatalmi harc közte és a Porschéval régóta összefonódott Volkswagen erős embere, Ferdinand Piech felügyelő bizottsági elnök között. Ezalatt - a most történtekkel ellentétben - a Porsche törekedett a Volkswagen átvételére.  Közben ugyanakkor mintegy 10 milliárd eurós adósságot halmozott fel és helyzete a korábbi sikerek ellenére szinte  tarthatatlanná vált. A stuttgarti gyár felügyelő bizottsága ezt követően döntött Németország egyik legjobban kereső menedzserének menesztéséről és ennek kapcsán arról, hogy a békés jövő érdekében elfogadja a Volkswagen győzelmét.

A Porsche élére Wiedeking utódaként jelölt korábbi gyártási igazgató, Michael Macht kinevezését a vállalati folyamatosság jeleként értékelte, hangoztatva, hogy  az autóipart sújtó jelenlegi értékesítési nehézségeket a Volkswagennel szorosan együttműködve kell leküzdeni. Az immár VW/Porsche konszern legmagasabb vezetője ugyanakkor Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója lesz.

Megállapodás született arról, hogy az összeolvadással, illetve a Volkswagennek a Porschében való fokozatos részvételével egy új nagy konszern jön létre. A fő részvényes - több mint 50 százalékkal -  az egymással rokonságban álló Porsche valamint a Piech család lesz. Alsó-Szászország tartomány a részvények 20 százalékához jut, míg az állami tulajdonú Katari Befektetési Hatóság  17 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik majd.

Egybehangzó értékelések szerint mind a Volkswagen, mind a Porsche számára előnyös, hogy a csütörtökön történtekkel lezárult a hatalmi harc. Szakértők szerint az összeolvadás változásokat eredményezhet a német autópiacon és nem kizárt, hogy a konkurenciát, a Daimlert és a BMW-t is az együttműködés erősítésére ösztönzi.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!