A most kalapács alá kerülőkhöz hasonló, Tatra KT8D5-ös, kétirányú szerelvények Miskolcon kívül több cseh városban, valamint Kassán, Phenjanban, Szarajevóban, Moszkvában, Volgográdon és Strausberg-ben is szolgáltak, vagy szolgálnak a mai napig, akár aktív, akár tartalékállományban, nem egyet modernizáltak közülük – ismertette a piaci lehetőséget az árverést szervező Intergavel Kft. vezetője. Kocsis Csaba hozzátette, emiatt nem lenne meglepő, ha a villamosokat egy külföldről licitáló vinné el, és ott folytatnák pályafutásukat. Ugyanakkor ismerten megbízható típusokról van szó, amelyek tartalékként, különösen a kedvező kikiáltási ár ismeretében akár a magyar nagyvárosok közlekedési cégeinek figyelmét is felkelthetik.
Ilyenek az új budapesti villamosok
Az sem kivételes, hogy a villamoskocsikat vendéglátó egységnek, gyerekjátszóháznak rendezik be vagy más, a korábbitól eltérő funkciót találnak számukra.
Bár a villamos az árverési vállalkozás életében sem mindennapos tétel, sok szempontból ugyanolyan ipari eszköz, mint egy eszterga vagy targonca; használtan is van értéke, ezért a másodkereskedelmére is sok példa van. Ami újdonság, az inkább az online árverés rendszere, ilyen formában Magyarországon még nem kínáltak kötöttpályás közlekedési eszközt. Ugyanakkor a kereskedelem világa egyre erősebben használja az online lehetőségeket, és ez alól az ipari eszközök sem kivételek.
MTI