A szakértők a tavaly kezdődött csalássorozat kapcsán többször hangsúlyozták, hogy a bankok mindent megtesznek az ügyfelek védelmében, de ha ők illetéktelen kezekbe adják adataikat akkor nem tudnak 100 százalékos biztonságot garantálni. A pénzintézetek mellett a vírusirtó cégek is azon vannak, hogy a csalók elé akadályokat gördítsenek: ma már elérhető például a piacon olyan program, amely nem csupán spamként, hanem phisingként, azaz adathalászatként jelöli a támadást, így figyelmeztetve kiemelten a felhasználót, hogy a levél minden bizonnyal egy csalási kísérlet eszköze.
Ma már nem a megfelelő biztonsági rendszerrel ellátott nagy cégek az elsődleges célpontok, mint ahogy a közelmúlt példái is mutatják: a támadások nem a bankok ellen irányultak, a bűnözők a gyanútlan ügyfeleket szemelték ki, akik nem értenek kellőképpen a biztonságtechnikához, figyelmetlenek, és gondolkodás nélkül megadják jelszavukat, hívta fel a figyelmet Sándor Zsolt. "Lassan mindannyian megtanuljuk, hogy védekezni kell a vírusok ellen, de a fertőzés veszélyét senki sem veszi komolyan, míg azt nem a saját gépén tapasztalja. Azt javasoljuk, hogy mindenki vértezze fel magát: megfelelő vírusvédelem és kellő óvatosság - mindkettő elengedhetetlen napjaink virtuális terében" - tette hozzá az igazgató.