3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A személygépjárművek területén lelassult a tavalyi év hasonló időszakához viszonyított előző hónapok alatt tapasztalt növekedés üteme.

Ennek fő oka, hogy 2009 utolsó hónapjaira alakult ki az az értékesítési volumen, amely – alacsony - havi szinten végigkísérte a 2010. évet. A személygépjármű forgalomba helyezés volumene továbbra is messze elmarad attól, ami az új gépjármű értékesítő hálózatok jövedelmező gazdálkodását biztosíthatja, azonban továbbra is bíztató, hogy – 2009 azonos hónapjaihoz viszonyítva - immár ötödik hónapja emelkedő mennyiségű autó kerül forgalomba.

A 2009. évhez viszonyított kumulált elmaradás fokozatosan csökken, így a személygépjárművek esetében az első negyedév végi 55%-os visszaesés mértéke 30% alá csökkent és ennek további javulását várható.

A személyautók piacán továbbra is a céges eladások a meghatározók, ezek aránya folyamatosan növekszik, és mostanra meghaladja a 65%-ot. Ez a tendencia várhatóan mindaddig fennmarad, ameddig a magán vásárlók hitelfelvételi, illetve vásárlási kedve vissza nem tér, illetve ameddig a finanszírozói környezet barátságosabbá nem válik.

A kishaszon járművek területén a javulás az utóbbi időszakban hónapról hónapra  emelkedő tendenciája - a szeptemberi megtorpanást követően - októberben és novemberben is folytatódott. Ez azt mutatja, hogy a kishaszon járműveket elsősorban használó kis-, és középvállalatok helyzete stabilizálódni látszik, munkájukhoz egyre inkább szükség van ezekre a járművekre, illetve régebbi járműveik lecserélésére.

A kishaszon jármű forgalomban több mint 90% a céges értékesítés aránya. Az év eleji jelentős 56%-os visszaesés mostanra 20% alá mérséklődött és ennek további javulása várható az év végére.

A motorkerékpár piac továbbra is csökkenő tendenciát mutat. Ennek oka a személygépjármű piaci körülményekhez hasonló gazdasági környezet mellett a szezonalitás is. Ennek megfelelően a motorkerékpár piac visszaesése az év elejétől csak 5%-ot mérséklődött és a tavalyi évhez képest a visszaesés valamivel 40% alatt stagnál.

A nagyhaszon jármű értékesítés tovább folytatódó emelkedést és éves összehasonlításban már jelentősebb kumulált növekedést mutat 2009 hasonló időszakához képest, azzal együtt, hogy alatta marad annak, amit a magyar gazdaság igénye indokolttá tenne.

A gazdasági növekedés beindulása nagymértékben elősegítheti a nagyhaszon jármű értékesítés további helyreállását, fejlődését. Az első negyedévi 45% visszaeséshez képest időarányosan a nagyhaszon jármű piac 16%-al haladja meg az előző év hasonló időszakának értékesítési számait.


mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!