A 2001 februárjában elküldött alkalmazottaknak akkor azt ígérte a vállalat, hogy visszajöhetnek a céghez, amint az elkezd profitot termelni. Bár pontos adatok még nem ismertek, a nem hivatalos eredmények szerint a cég nyereséggel zárta a tavalyi évet.
Az mindenesetre bizonyos, hogy - főleg a nagyarányú exportnak köszönhetően - a Daewoo eladásai igencsak megugrottak a tavalyi évben: 2005-ben a cég 1,15 millió gépkocsit értékesített, ami 28,6 százalékos növekedésnek felel meg. Az exportált autók száma csaknem egyharmadával (32 százalék) 1,05 millió darabra emelkedett - közli az AFP hírügynökség.
Nagyszabású költségcsökkentés az anyacégnél
Elemzők szerint a koreai társaságnál történő bővítés a GM költségcsökkentő programjának része, melynek keretében leépíti drága amerikai és európai működését, s inkább költséghatékonyabb ázsiai üzemeibe invesztál.
Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, sajtóértesülések szerint a detroiti gyártó pénzügyi üzletágának (GMAC) eladását is tervezi. Elemzők szerint a cég elsősorban azért szeretne a részleg többségi tulajdonán túladni, hogy annak az anyacég által "lehúzott" hitelbesorolása javulhasson, s így nagyobb kölcsönöket vehessen fel kedvezőbb feltételekkel.
Az amerikai autógyártók hazai piacukon is egyre nagyobb részesedést vesztenek az ázsiai vállalatok javára. A GM 2005-ben 8,6 milliárd dolláros veszteséget ért el, s 2008-ig egy harmincezres elbocsátást és 12 gyárbezárást helyezett kilátásba.