2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kis légi jármű még játékszer, de 25 deka fölött már vizsgát kell tennie a vezetőnek.

A drónokat a súlyuk alapján is különböző kategóriákba sorolják, és ennek megfelelően alakul a szabályozásuk is - írja a vg.hu.
 
A 150 kilogramm feletti, pilóta nélküli légi járművek szabályozása európai uniós hatáskörbe tartozik, e súlyhatár alatt a jogszabály kidolgozása tagállami feladat. A fejlesztési tárca rendelettervezete – amelyet január 13-ig lehet véleményezni – a 250 gramm alatti, pilóta nélküli légi járműveket játéknak tekinti, és a használatukhoz semmilyen külön feltételt nem szab. A nagyobb tömegű drónokat a javasolt előírások három kategóriába sorolják.
 
 
 
A legelterjedtebb, két kilogramm alatti eszközök jogszerű használatának fő feltétele egy online elérhető képzés elvégzése. A két és huszonöt kilogramm közötti drónok esetében kötelező a jármű elektronikus úton történő nyilvántartásba vétele, a vezetőnek engedéllyel kell rendelkeznie, ehhez képzésen kell részt vennie, és vizsgát kell tennie. A legnagyobb, 25 kilogramm feletti légi járművek működtetése a közlekedésbiztonsági kockázattal arányosan szakszolgálati engedélyhez, az eszköz légialkalmassági vizsgálatához, üzemi és repülési napló vezetéséhez kötött. Az esetlegesen okozott károk megtérítése érdekében az üzemeltetőnek minden esetben felelősségbiztosítással is rendelkeznie kell. A tárca javaslata alapján lehetővé válik VII. osztályú repülőterek kialakítása is, amelyek nemcsak a pilóta nélküli légi járművek szabályos működtetésére kínálnak lehetőséget, hanem akár kutatás-fejlesztési vagy képzési célokra is igénybe vehetők.
 
A felhasználás egyszerűbbé tétele érdekében a jövőben mobiltelefonos applikáció jelzi a vezetőnek, hogy a repülés az adott területen, légtérben és időszakban engedélyezett-e.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!