3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerdán részletes vizsgálatot kezdeményezett az Európai Bizottság (EB), hogy megállapítsák, a szabályoknak megfelelő-e a magyar állami támogatás, amelyet az Audi kap győri autógyárának bővítéséhez - írta közleményében az EB. A Nemzetgazdasági Minisztérium közölte: a cégnek nagy a piaci részesedése Európában, emiatt kell a vonatkozó jogszabályok alapján a bizottságnak eljárást indítania.

A bizottság információi szerint a beruházás teljes költsége 1,2 milliárd euró, amelyből 133,3 millió eurót a magyar állam finanszírozna. Az Audi már meglévő gyárának bővítése 2100 munkahelyet teremthet.

A vizsgálatot az EB az Audi tulajdonosának, a Volkswagen csoportnak a nagy piaci részesedésével és a beruházás méretével indokolta.

A bizottság elsősorban arra kíváncsi, milyen hatással lesz a beruházás a régiós fejlődésre, illetve, hogy feltétlenül szükséges-e az állami támogatás ahhoz, hogy a fejlesztés megvalósuljon Győrben.

Az EB nem egyedül a győri Audi gyárnak szánt állami támogatást vizsgálja. A szerdai közlemény szerint Németországban például csak 17 millió eurót engedélyezett abból a 45 millió euróból, amelyet a német kormány szeretett volna adni a BMW lipcsei gyárának.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI megkeresésére azt közölte: "az eljárásindítás oka, hogy a cégnek (VW csoport) nagy a piaci részesedése Európában, és a vonatkozó szabályok szerint ezekben az esetekben - versenypolitikai okokból - a bizottság részletesebb vizsgálatot folytat le, és köteles eljárást indítani."

Az eljárásindítás keretében a bizottság határozatot fogad el, melyben ismerteti az ügy részleteit, és leírja kételyeit a támogatás összeegyeztethetőségével kapcsolatban. Az eljárásindító határozatra mind a tagállam, mind harmadik felek (például kedvezményezett, más tagállamok, versenytársak) reagálhatnak - ismertette a tárca az írásos válaszban.

Az NGM szerint az eljárás megindítását követően végleges határozat legkorábban 6 hónapon belül várható, de ennél sokkal hosszabb eljárás is elképzelhető.

Az EU a holland kikötői állami cégek adókedvezményeit is vizsgálja

Az Európai Unió szerdán elkezdte a holland társaságiadó-rendszer vizsgálatát, hogy megállapítsa, kaptak-e jogosulatlan adókedvezményt egyes, többek között a kikötőkben működő közcégek.

"A tiszta verseny elengedhetetlen minden piaci szereplő számára. Ezért ellenőrizni kell, hogy egyes, például a kikötőkben működő állami cégek nem kaptak-e nagyobb adókedvezményt, mint a magánszférában működő veresenytársaik" - mondta Joaquin Almunia, az EU versenyjogi biztosa.

Az Európai Bizottság már 2013-ban felhívta Hollandia figyelmét, hogy vonja meg az adókedvezményeket a közcégektől, ezek azonban Brüsszel szerint öt holland kikötő, Rotterdam, Amsterdam, Zeeland, Groningen és Moerdijk esetében továbbra is megmaradtak.

Az Európai Bizottság vizsgálja a francia, belga és német kikötőkben érvényes adószabályokat is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!