Gilberto Kassab polgármester már évekkel ezelőtt benyújtotta javaslatát, melyben minden kültéri reklámfelületet be akart tiltani, így előzve meg a jogi félreértéseket. "Ha mindent betiltunk, a társadalom is mellénk áll a törvény betartásában" - indokolta döntését Gilberto a New York Times-nak.
Nem példa nélküli a reklámok üldözése a városok elöljárói részéről. Az elmúlt esztendőkben Fülöp-szigeteki hivatalnokok szintén hasonló javaslatot nyújtottak be, miután Manilában több halálesetet is összefüggésbe hoztak azzal az utcai plakáttal, ami a hurrikán és a városi tömegközlekedés között vont párhuzamot.
Vermont és Oregon állam például már évtizedek óta mentes az óriásplakátoktól, New York pedig nemrégiben keveredett milliárdos jogi vitába egy spanyol vállalattal utcai bútorokról szóló szerződése miatt. A szabályok érzékelhetően szigorodnak, az Egyesült Államokban viszont még várni kell, hogy reklámmentes övezeteken sétálhasson át a turista. A szakértők szerint az olyan hirdetési felületek, mint a nyilvános mellékhelyiségek vagy buszmegállók igen jelentős bevételi forrást jelentenek a helyi közösségek számára. A legutóbbi New York-i tranzit és reptéri tender például 823 millió dollár volt, a választások idején pedig még ennél is nagyobb reklámköltésekkel lehet kalkulálni.