Több fronton is küzdenek a szakszervezetek
Igaz, mindez nem csak a Malévot érintheti majd, hiszen az LDFSZ által képviselt munkavállalók a légitársaság földi kiszolgálását végző Malév GH Zrt., az üzemanyagkiszolgáló RÜK Kft., illetve a korábban a Budapest Airport (BA) Zrt. tulajdonában lévő, majd török érdekeltségbe került földi kiszolgáló Celebi GH Kft.-nél is dolgoznak.
Kedden sok minden eldőlhetAz eddigi tárgyalások kivétel nélkül eredménytelenül zárultak. Csorba szerint a RÜK Kft.-nél az álláspontok nem állnak túl távol egymástól, viszont a Celebi menedzsmentje által ajánlott egy plusz két százalékos - nem az alapbérre vonatkozó - ajánlat elfogadhatatlanul alacsony az érdekképviselet számára.
A jövőt illetően a keddi nap meghatározó lehet, hiszen az LDFSZ vezetése ekkor ül ismét asztalhoz a Celebi, illetve a RÜK Kft. menedzsmentjével, valamint a tulajdonos képviselőjével. Utóbbi céggel pénteken megrekedtek a tárgyalások, ezért a szakszervezet a tulajdonos BA-hoz fordult. Ennek nyomán a BA ZRt. jelenlegi tulajdonosának, a brit BAA-nak a képviselője is részt fog venni a keddi megbeszélésen.
Csorba Attila szerint a szakszervezeti húsz százalék körüli béremelési követelés, illetve a munkáltató által ajánlott 4,9 százalék plusz bónusz juttatás csak látszólag áll nagyon távol egymástól. Utóbbiak alapbéresítésével például a követelés és az ajánlat lényegesen közeledhet - említette példaként.
Több munkáért több pénztEgyúttal kiemelte: a Malévot kivéve jelentős nyereséggel tevékenykedő munkáltatókról van szó, ahol az idén 10-15 százalékkal nőtt a forgalom, így az itt dolgozók munkája is. Ezt a cégek vezetése azonban nem ellentételezi megfelelően, tette hozzá.
A szakszervezetek szerint egyébként a kialakult helyzetért az ÁPV Zrt.-t is felelősség terhelheti, mivel "a Budapest Airport és Malév eladásakor a földi-kiszolgálási üzletág és munkavállalói tekintetében nem rendelkezhetett stratégiával."
W. B.Menedzsment Fórum