2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Több szempontból is fontos hét elé néz a magyar nemzeti légitársaság: szerdán rendkívüli közgyűlésre kerül sor, emellett a totális sztrájkkal fenyegető szakszervezetekkel is minél hamarabb tető alá kellene hozni a megegyezést.

Több fronton is küzdenek a szakszervezetek

Igaz, mindez nem csak a Malévot érintheti majd, hiszen az LDFSZ által képviselt munkavállalók a légitársaság földi kiszolgálását végző Malév GH Zrt., az üzemanyagkiszolgáló RÜK Kft., illetve a korábban a Budapest Airport (BA) Zrt. tulajdonában lévő, majd török érdekeltségbe került földi kiszolgáló Celebi GH Kft.-nél is dolgoznak.

Kedden sok minden eldőlhet

Az eddigi tárgyalások kivétel nélkül eredménytelenül zárultak. Csorba szerint a RÜK Kft.-nél az álláspontok nem állnak túl távol egymástól, viszont a Celebi menedzsmentje által ajánlott egy plusz két százalékos - nem az alapbérre vonatkozó - ajánlat elfogadhatatlanul alacsony az érdekképviselet számára.

A jövőt illetően a keddi nap meghatározó lehet, hiszen az LDFSZ vezetése ekkor ül ismét asztalhoz a Celebi, illetve a RÜK Kft. menedzsmentjével, valamint a tulajdonos képviselőjével. Utóbbi céggel pénteken megrekedtek a tárgyalások, ezért a szakszervezet a tulajdonos BA-hoz fordult. Ennek nyomán a BA ZRt. jelenlegi tulajdonosának, a brit BAA-nak a képviselője is részt fog venni a keddi megbeszélésen.

hirdetés

Csorba Attila szerint a szakszervezeti húsz százalék körüli béremelési követelés, illetve a munkáltató által ajánlott 4,9 százalék plusz bónusz juttatás csak látszólag áll nagyon távol egymástól. Utóbbiak alapbéresítésével például a követelés és az ajánlat lényegesen közeledhet - említette példaként.

Több munkáért több pénzt

Egyúttal kiemelte: a Malévot kivéve jelentős nyereséggel tevékenykedő munkáltatókról van szó, ahol az idén 10-15 százalékkal nőtt a forgalom, így az itt dolgozók munkája is. Ezt a cégek vezetése azonban nem ellentételezi megfelelően, tette hozzá.

A szakszervezetek szerint egyébként a kialakult helyzetért az ÁPV Zrt.-t is felelősség terhelheti, mivel "a Budapest Airport és Malév eladásakor a földi-kiszolgálási üzletág és munkavállalói tekintetében nem rendelkezhetett stratégiával."

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!