2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napi fogyasztási cikkek idei várható 2.000 milliárd forintos forgalmából a kereskedelmi márkás termékekre több mint 300 milliárd forint jut, e cikkek piaci részesedése így eléri majd a 15 százalékot, a tavalyi 13 százalékkal szemben a GfK Piackutató Intézet prognózisa szerint.

A kereskedelmi márkás termékek tavalyi 13 százalékos részaránya még csak 252 milliárd forintot jelentett, a GfK most közölt adatai szerint. A kutatási eredmények szerint a boltláncok saját-márkás cikkei közül a vevők a legtöbbet papírzsebkendőből, pörkölt kávékeverékből és tejszínhabból vásárolják. Mindhárom termék az átlagot jóval meghaladóan, 40 százalék körüli arányban részesedik saját kategóriájának forgalmából.

A kereskedelmi márkák top 50-es, forgalom szerinti kategória-listájának végén a mustár, tisztasági betét és öblítő található, de azoknál is 13 százalék körül mozog a kereskedelmi márkák aránya.

A láncok közül a kereskedelmi márkás termékek értékesítésének rangsorát a Profi (az összes forgalomból 34 százalék), drogerie markt (33) és Spar (26) vezeti a múlt évben. Legkisebb az arány, mindössze 3 százalék az Auchanban.

A lista érdekessége, hogy a Profi diszkontokat jövőre átprofilírozzák szupermarketté, így az illatszer lánc aspirálhat az első helyre. Hacsak a Spar mutatójának nem ad rendkívüli dinamikát a Kaiser’s lánc átvétele. A bolttípusok közül a diszkontban a legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya a forgalomból, 19 százalékkal. Utána a hipermarket, majd a lánchoz tartozó kis bolt következik.

A piaci versenyben a kereskedelmi márka terjeszkedése első sorban annak köszönhető, hogy növelni tudja a fogyasztást, és többletvásárlásra ösztönöz. Egy év alatt minden magyar felnőtt vásárol legalább egyszer kereskedelmi márkát, - viszonylag ritkán. De egyszerre nagyobb összegért, alkalmanként 405 forintért a múlt évben, tehát általában tehát nagy bevásárlásnál.

Országosan a kereskedelmi márkás termékek vásárlói között az átlagot meghaladják az észak-nyugati megyékben élők, a nagyobb városok lakói és a 40-50 éves háziasszonyok.


Kapcsolódó anyag
Márkázás, azaz hogyan építik fel a vevők tudatában az erős márkákat?
Mitől mások a győztes márkák?
Brandépítés bizonytalan környezetben


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!