3p

Perc alapú mobil fizetési lehetőséget vezetnek be idén a Sziget Fesztiválon. Az újítás a Vodafone jóvoltából válik lehetségessé, amely - a Dreherrel együtt - főszponzorként támogatja a 2,6 milliárd forint költségvetésű rendezvényt. Mfor.hu tudósítás.

A Vodafone személyében új főszponzort kapott idén a Sziget Fesztivál, jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Gerendai Károly. A Sziget Kft. ügyvezetője szerint a mobilcég a rendezvényt már eddig is támogató Dreherhez társul - azaz idén két főszponzora lesz az eseménynek.

Gerendai úgy véli, speciális együttműködési megállapodást kötöttek a Vodafone-nal, aminek egyik lényeges eleme, hogy "közösen keressünk pénzt szolgáltatásokból”. A Sziget Kft. összességében többletbevételt és stabilizálódó működést vár az üzlettől, konkrét számokat azonban nem közölt az ügyvezető.

Percalapú szigetelés

Az új szolgáltatások közül az egyik legjelentősebb a perc alapú mobil fizetési lehetőség. Ennek lényege, hogy a belépőjegy ára a Szigeten ténylegesen eltöltött időtől függ. A jelenlegi elképzelések szerint a "főidős”, esti koncertek idején érvényes percdíj 70 forint lesz, míg "mellékidőben” 35 forintot kell leperkálni minden egyes Sziget-percért, magyarázta újságírói kérdésre Gerendai.  

Ez azt jelenti, hogy egy kétórás kinttartózkodás - amibe egy átlagos koncert belefér - 8400  forintba kerül majd főidőben, mellékidőben pedig már alig négyezer forintból meg lehet úszni a bulit. Összehasonlításul: a napijegyért idén 12 ezer forintot kérnek, míg a bérletek ára - fajtától és a vétel időpontjától függően - 38 és 54 ezer forint között mozog.

Ami a technikai hátteret illeti, a perc alapú fizetést választók előbb egy sms elküldésével aktiválják a rendszert, egy expressz kapun belépnek a Szigetre, majd kilépéskor szintén egy sms-sel állítják le a ketyegő órát. A szervezők azokra is gondoltak, akik "elfeledkeznek” erről (vagy éppen magukról), 13 500 forint fölé ugyanis nem mehet a számla.

A Vodafone emellett más, mobil alapú innovatív szolgáltatásokkal is apasztja majd a szigetelők pénztárcáját: lesz például "sms-sel működő kávéautomata”, sőt, kísérleteznek egy magasabb árfekvésű "tequilás verzióval" is, mondta Beck György, a társaság elnök-vezérigazgatója.      

A külföldiekben még van tartalék

Gerendai a pénzügyi háttérről pénteken nem beszélt, de korábbi nyilatkozata szerint a Sziget költségvetése idén sem haladhatja meg a 2,65 milliárd forintot. Ez alól csak az jelenthet kivételt, ha "olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre," mondta a vezérigazgató a Világgazdaságnak.

A szervezők idén a korábbinál is jobban ráfeküdnek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra mintegy 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködéseket is beszámítva pedig az egymilliót is meghaladhatja a nemzetközi kampány értéke.

"A külföldiek már hasonlóan fontos célcsoportot jelentenek, mint a magyarok, ráadásul ott még van tartalék a rendszerben” - magyarázta korábban a Reklámhéten Gerendai Károly. A külföldi kommunikációban a Sziget ár-érték arányára, hangulatára, egyediségére és a programok sokféleségére helyezik majd a hangsúlyt.  

150 milliós profit

Érdekesség, hogy - válság ide vagy oda - üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, amely 390 ezer látogatót és 150 millió forintos nyereséget hozott.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!