2010. április 30. 12:04

Perc alapú mobil fizetési lehetőséget vezetnek be idén a Sziget Fesztiválon. Az újítás a Vodafone jóvoltából válik lehetségessé, amely - a Dreherrel együtt - főszponzorként támogatja a 2,6 milliárd forint költségvetésű rendezvényt. Mfor.hu tudósítás.

A Vodafone személyében új főszponzort kapott idén a Sziget Fesztivál, jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján Gerendai Károly. A Sziget Kft. ügyvezetője szerint a mobilcég a rendezvényt már eddig is támogató Dreherhez társul - azaz idén két főszponzora lesz az eseménynek.

Gerendai úgy véli, speciális együttműködési megállapodást kötöttek a Vodafone-nal, aminek egyik lényeges eleme, hogy "közösen keressünk pénzt szolgáltatásokból”. A Sziget Kft. összességében többletbevételt és stabilizálódó működést vár az üzlettől, konkrét számokat azonban nem közölt az ügyvezető.

Percalapú szigetelés

Az új szolgáltatások közül az egyik legjelentősebb a perc alapú mobil fizetési lehetőség. Ennek lényege, hogy a belépőjegy ára a Szigeten ténylegesen eltöltött időtől függ. A jelenlegi elképzelések szerint a "főidős”, esti koncertek idején érvényes percdíj 70 forint lesz, míg "mellékidőben” 35 forintot kell leperkálni minden egyes Sziget-percért, magyarázta újságírói kérdésre Gerendai.  

Ez azt jelenti, hogy egy kétórás kinttartózkodás - amibe egy átlagos koncert belefér - 8400  forintba kerül majd főidőben, mellékidőben pedig már alig négyezer forintból meg lehet úszni a bulit. Összehasonlításul: a napijegyért idén 12 ezer forintot kérnek, míg a bérletek ára - fajtától és a vétel időpontjától függően - 38 és 54 ezer forint között mozog.

Ami a technikai hátteret illeti, a perc alapú fizetést választók előbb egy sms elküldésével aktiválják a rendszert, egy expressz kapun belépnek a Szigetre, majd kilépéskor szintén egy sms-sel állítják le a ketyegő órát. A szervezők azokra is gondoltak, akik "elfeledkeznek” erről (vagy éppen magukról), 13 500 forint fölé ugyanis nem mehet a számla.

A Vodafone emellett más, mobil alapú innovatív szolgáltatásokkal is apasztja majd a szigetelők pénztárcáját: lesz például "sms-sel működő kávéautomata”, sőt, kísérleteznek egy magasabb árfekvésű "tequilás verzióval" is, mondta Beck György, a társaság elnök-vezérigazgatója.      

A külföldiekben még van tartalék

Gerendai a pénzügyi háttérről pénteken nem beszélt, de korábbi nyilatkozata szerint a Sziget költségvetése idén sem haladhatja meg a 2,65 milliárd forintot. Ez alól csak az jelenthet kivételt, ha "olyan nemzetközi sztárt sikerülne idehívni, aki jelentős többletlátogatót vonzana a rendezvényre," mondta a vezérigazgató a Világgazdaságnak.

A szervezők idén a korábbinál is jobban ráfeküdnek a külföldi promócióra: közvetlen reklámra mintegy 400 ezer eurót költenek, a különböző együttműködéseket is beszámítva pedig az egymilliót is meghaladhatja a nemzetközi kampány értéke.

"A külföldiek már hasonlóan fontos célcsoportot jelentenek, mint a magyarok, ráadásul ott még van tartalék a rendszerben” - magyarázta korábban a Reklámhéten Gerendai Károly. A külföldi kommunikációban a Sziget ár-érték arányára, hangulatára, egyediségére és a programok sokféleségére helyezik majd a hangsúlyt.  

150 milliós profit

Érdekesség, hogy - válság ide vagy oda - üzleti szempontból a tavalyi volt az eddigi legsikeresebb Sziget Fesztivál, amely 390 ezer látogatót és 150 millió forintos nyereséget hozott.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.