Antal szerint a MÁV hosszú ideje csődközelben van, éves vesztesége általában meghaladja a saját tőkéjét, tehát ha úgy működne, mint egy normális állami vagy magántulajdonú részvénytársaság, évente többször is csőbe kellene mennie. A tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter felelőssége, hogy nem engedi csődbe menni, ezért nem lehet a finanszírozását újratárgyalni. Ennek csak politikai oka van.
A MVH egykori vezetője szerint négy alapvető okra vezethető vissza a vasúttársaság jelenlegi helyzete: egyrészt a kormányzat sohasem kötött szabályos és ésszerű közszolgáltatási szerződést. Ez szerinte jogsértő helyzet. Másrészt a menedzsment olyan magas béreket fizet és olyan drágán vásárol kiszervezett szolgáltatásokat, hogy azokat a bevételek tartósan nem fedezik. Harmadrészt ezeknek a hibáknak az elmúlt években soha nem volt személyi vagy jogi értelemben vett felelőse. Negyedrészt a csődhelyzet eltusolása érdekében zajló folyamatos átszervezések, a hiány csoporton belüli dugdosása elfedte a valóságot.
Úgy véli, a válságból a kiutat a csőd jelentené. "Először is csődbe kell engedni, hogy a külső tartozásait át lehessen tekinteni és csődbiztos felügyelete alatt át lehessen szervezni a céget. Emellett felül kell vizsgálni a bérpolitikát és a teljes beszállítói hálózatot, meg kell fontolni a cég által kezelt vagyon kincstári körbe történő konszolidációját vagy teljes privatizációját is. A tisztán állami vagy tisztán magán működtetés sokkal kevesebb pénzügyi, közgazdasági irracionalitásra adna lehetőséget, mint a mostani, vegyes tulajdoni szerkezetű, spontán privatizációs folyamatokon átmenő, 60-100 cégből álló csoporté" - mondta Antal a Napi Gazdaságnak.