4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A New York Times szerint Alex Stamos hónapokon belül lelép a cégtől, 120 fős csapatát lényegében már fel is oszlatták. Közben Zuckerberg továbbra is csak hallgat.

Távozhat a Facebook biztonsági főnöke, írja belsős források alapján a New York Times. Alex Stamos lelépésének hátterében egyrészt az állhat, hogy a cég vezetői nem értenek egyet abban, hogyan kéne kifelé kommunikálni a hétvégén kirobban adatkezelési botrányt, illetve az, hogy a 2018-as félidei amerikai választáshoz közelítve nincs egyetértés a cég szervezeti átalakításának kérdésében.

Stamos azt akarja, hogy több mindent osszanak meg a nyilvánossággal a botrányról - ez nem lenne nehéz a mostani nagy semmihez képest - , és ő szorgalmazza a szervezeti átalakításokat is, hogy hatékonyabban tudják kezelni a felmerülő problémákat. Viszont ellenállásba ütközött a vezetőségben - elvileg augusztusban hagyná el a céget, de feladatait már tavaly decemberben másokra osztották. A NYT forrásai szerint a szakember már korábban lelépett volna, de a vezetőség meggyőzte arról hogy, maradjon, és felügyelje a feladat-átadást. Eközben az egykor 120 fős csapatát szinte teljesen leépítették, már csak három fő dolgozik az irányítása alatt.

Stamos twittben reagált az értesülésekre, melyben nem cáfolta a távozását, csupán annyit írt: igaz, hogy megváltozott a szerepe a Facebooknál, de továbbra is elkötelezett a cég mellett.

Alex Stamos (fotó: Getty)
Alex Stamos (fotó: Getty)


Stamos lenne az első vezetőségi tag a Facebooknál, aki távozik az egymás nyakára érkező kényes ügyek közepette. A közösségi oldal a 2016-os amerikai elnökválasztás óta folyamatos nyomás alatt áll. Az oldalon terjesztett álhírek kapcsán, melyekkel az oroszok Donald Trump oldalán beavatkoztak a választásba, eleinte még a tagadás és az elbagatellizálás volt a központi álláspont, a vállalat feje, Mark Zuckerberg azonban később kénytelen volt elismerni, hogy ez a tényező valós szerepet játszhatott a két évvel ezelőtti választás kimenetelében. Az elmúlt hétvégén aztán robbant a botrány, amikor kiderült, hogy a Cambridge Analytica elemzőcég 50 millió Facebook-felhasználó adatait szippantotta le, melyet felhasználtak az elnökválasztási kampány során - ennek kapcsán csak annyit tett a Facebook, hogy kitiltotta a platformjáról az elemzőcéget, ám ezen túl csak hallgatnak azóta is, ami egy sokkal komolyabb szervezeti problémát is jelez.

A New York Times szerint az ellentét, amely gúzsba köti a cég kommunikációját, a Facebook jogi és biztonsági osztálya között feszül. Utóbbiak - Stamos vezetésével - szeretnék szélesebb körben tájékoztatni a világot az adatfelhasználási botrány részleteiről, előbbiek viszont elzárkóznak tőle, a klasszikus "felhasználók védelme vs. profittermelés" felállás alapján. Annyira valós a probléma, hogy egy esetben egy kényes ügy felderítése és annak közzététele között 11 hónap telt el. Biztonsági vezetőként Stamos dirigálta a nyomozást az elnökválasztásba való orosz beavatkozás ügyében is, melynek során a csapata 2016 őszén felfedezte, hogy az oroszok 2015 júniusától 100 ezer dollárt fizettek a Facebook-nak 3 ezer, kifejezetten az amerikai választókat célzó politikai reklámért. Ezzel azonban csak tavaly szeptemberben álltak a nyilvánosság elé a Facebook jogi osztályával folytatott örökös harc miatt.

A kommunikáció megrekedését ráadásul az is fokozza, hogy a Facebook vezetői - és különösen Mark Zuckerberg - a 2016-os elnökválasztás óta folyamatosan szondáztatják, hogy hogyan viszonyulnak hozzájuk a felhasználók. Erről Tavis McGinn nyilatkozott a lapnak, aki tavaly áprilistól szeptemberig volt a cég pr-osztályának a feje. McGinn azt mondja, a Facebook a 22-es csapdájában vergődik, mert annyira ügyel a hírnevére, hogy egy csomó kényes dolgot eltitkol a nyilvánosság elől - amikor viszont ezek kiderülnek, a hírnév fokozottan sérül, pont a titkolózás miatt.

Az új Facebook-botrány egyébként iszonyúan betett a cégnek, a részvényeik olyan szinten kezdtek zuhanni, hogy a vállalat összértéke 40 milliárd dollárral csökkent pár nap alatt. A példa nélküli beszakadásról itt olvashat bővebben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!