A Google Shopping segítségével a webáruház tulajdonosok hatékonyan hirdethetik a termékeiket a potenciális vásárlók számára. A jövőben ez a hirdetési rendszer nagymértékben formálhatja át a magyar webáruház piac viszonyait is.
A termék az első
A Google Shopping szolgáltatása már 30 országban elérhető, és jelentősen átalakíthatja az eddig ismert internetes árukeresők világát. Fontos megjegyezni, hogy ez a hirdetési szolgáltatás az árak és termékek összehasonlításán alapul. Ezek a hirdetések a fizetett és organikus Google találatok felett jelennek meg és külön fül is elérhető lesz “Vásárlás” néven.
A hirdetésekben szerepelni fog a termék neve, ára és képe, továbbá az eladó neve is. A temékekkel kapcsolatos vásárlói vélemények azonnal megtekinthetők, és az érdeklődők meghatározhatják az ideális ár intervallumot az anyagi lehetőségeikhez mérten.
Határok nélkül
A Google Shopping által egyszerűbben el lehet érni a külföldi vásárlókat is, de ez fordítva is érvényes. A külföldi kereskedők is megjelenhetnek a magyar piacon, ezzel még komolyabb versenyhelyzetet teremtve a jövőben. Magyarországgal egy időben Szlovákiában és Romániában egyaránt elérhetővé vált a Google Shopping.
Webáruházzal rendelkezik? Fordítson figyelmet az alábbi szempontokra!
Magyarországon jelenleg a webáruház tulajdonosok és a marketing szakemberek a Google Shoppingban való megjelenésen dolgoznak, így még nincs akkora verseny. Mivel a hirdetési rendszer középpontjában a termék áll, így az áraknak fontosabb szerep jut, mint eddig.
A közvetlen árösszehasonlítás a nagyobb cégeknek kedvezhet, ezért sokkal jobban nyomon kell követni a konkurenciát. A termékeknél alaposan meg kell gondolni, hogy melyek kerüljenek feltöltésre. Olyan termékeket érdemes a Shopping rendszerében hirdetni, amelyek az árakat tekintve versenyképesek lesznek a többi webáruházzal.
Az eddigi marketing felmérések alapján a Google Shoppinban akár 30%-kal többet is értékesíthet egy-egy webáruház, de ez kizárólag precíz munkával érhető el.
Google Shopping a webáruház motorba integrálva
Vannak webáruház rendszerek, amelyek tartalmazzák a Google Shopping használatához szükséges funkciókat és a hozzá tartozó lehetőségeket. Ez megkönnyíti a tulajdonosok munkáját, hiszen nem kell külön telepíteni a hirdetési platformot, hanem azonnal használatra készen áll.
Az új Google hirdetési felület használatába már célszerű most belevágni, hogy a rendszer megismerése után a jövőben már csak a termékek finomhangolását kelljen végezni.
Amennyiben webáruház nyitásában gondolkozik, keresse fel az Unas Shop szakértői csapatát, és éljen a Google Shopping által nyújtott lehetőségekkel!