A minőségi tartalmak teszik láthatóvá a vállalkozásokat, ezek teszik lehetővé, hogy az üzenet elérje a célközönséget, üzletet hozzon. De hogyan tudod bevonzani álmaid vásárlóját? Mi köze ehhez a kulcsszavaknak? Egyáltalán hogyan találhatod meg, melyek azok a kulcsszavak? Ehhez adunk tippeket.
Mik azok a kulcsszavak?
Röviden azok a szavak vagy többszavas kifejezések, amelyekre a felhasználók keresnek egy-egy problémájuk megoldása érdekében. Megfelelő kulcsszavak nélkül nem létezik keresőoptimalizálás, ezért fontos, hogy megtaláld a vállalkozásodra nézve legrelevánsabbakat. A JövőMarketing kulcsszókutatást is végez a havidíjas keresőoptimalizálás keretében, így biztos alapokat teremt a további eredményekhez.
Amennyiben a tartalmaid a megfelelő kulcsszavakra épülnek, továbbá a Google által elvárt minőséget képviselik, értékes és releváns információkat tartalmaznak, nagy eséllyel jutsz a kereső találati listájának élére. Ez pedig egyet jelent a látogatói forgalom növekedésével, végeredményben a profittal.
A kulcsszavak organikus forgalmat generálnak, így kvázi ingyen juttatják a weboldaladat a lista élére. Persze a keresőoptimalizálásba nem kevés munkát kell rendszeresen fektetni, és megtérülése hosszabb, mint a fizetett hirdetéseké, de értéke hosszú távon felbecsülhetetlen.
Hogyan fogj hozzá a kulcsszókutatáshoz?
Először is ötletelj! Gondold át, hogy a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban milyen szavakat használnak a vevőid, beszállítóid, üzleti partnereid, de ismerőseidhez is fordulhatsz javaslatokért. Listázd, majd válaszd ki a legerősebbeket, és vesd össze a keresőkben használtakkal. Ezt úgy tudod megtenni, hogy elkezded begépelni egyesével a szavakat, és a böngésző listázza a leggyakoribb kereséseket.
Jó módszer a megfelelő kulcsszavak megtalálásához a konkurencia feltérképezése, a versenytársak honlapjainak böngészése.
A különböző fórumokat, közösségi média oldalakat - amelyeket a célközönséged látogat - is átvizsgálhatod a megfelelő kulcsszavak, kifejezések megtalálása érdekében, de a Google Trends-et is bevetheted.
Kulcsszókutató eszközök a szolgálatodban
Többféle kulcsszókutató eszköz is a rendelkezésedre áll, hogy megtaláld a megfelelő kulcsszavakat. Vannak ingyenes (Keyword Tool, Ubersuggest, Google Ads kulcsszótervező) és részben vagy egészben fizetős szoftverek (KWFinder, Ahrefs, SEMRush, stb.), amelyek némelyike magyarul is elérhető, és többféle beállítást tesz lehetővé. Egyes kulcsszókutató eszközök a hosszabb, többszavas, ún. long tail kulcsszavak keresését is megengedik.
Az online ügynökségek, szakemberek is előszeretettel használják ezeket a megoldásokat, hiszen tudják, az eredményes SEO stratégia alapja a megfelelő kulcsszó felhasználása.