5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A tévés nézettségi piac királya lett az RTL sorozata, A mi kis falunk, a műsor azonban nem tudott a milliós szint felett maradni.

Egy héttel ezelőtt azt írtuk, hogy már az első rész után is látszott, hogy mindent visz A mi kis falunk. A vígjátéksorozat második része pedig a manapság már kiugróan jónak számító  1 millió feletti nézőszámmal büszkélkedhetett. A szédítő magasságot úgy tűnik, csak egy hétig tudta tartani az RTL Klub legnépszerűbb programja, hiszen szombaton a harmadik részt nagyjából 130 ezerrel kevesebben nézték. A mi kis falunk ezúttal 880 ezer néző alatt maradt, ami a tévék előtt ülők 21,3 százaléka volt. A 18-49 év közöttiek ennél nagyobb arányban nézték, ott minden negyedik ember választotta a vígjátékot.

Más kérdés, hogy akár a teljes népességet, akár a kereskedelmi célcsoportot nézzük, esélye sincs más programnak arra, hogy megszorítsa a pajkaszegiek kalandjait feldolgozó sorozatot. A teljes népességben dobogóra kerülő Barátok közt és Nyerő páros ugyanis 710 ezer körüli nézőszámot ért el. A kereskedelmi célcsoportban is hasonló arányú, 20 százalékot meghaladó volt a második és a harmadik helyezett filmek (Jurassic World, Másnaposok 3) lemaradása a sorozathoz képest.

Érdekes lesz viszont a helyzet október 6-tól. Ekkor ugyanis elstartol az X-Faktor 2018-as évada az RTL Klubon, a csatorna közleménye szerint ettől kezdve minden szombat este 20:00-tól látható a tehetségkutató. Ez viszont pont az a műsorsáv, ahol A mi kis falunk is fut. Mivel a szeptember 1-i indulással ekkor még csak az ötödik résznél tart majd a sorozat, két lehetséges verziót tudunk elképzelni. Vagy az X-Faktor után 21:30-ra kerülnek majd a vígjáték további részei, látva azonban a sikerét, ez elég nagy luxus lenne, hiszen valószínűleg a szombati nézettségi versenyt a tehetségkutató révén is nyerni tudnák. Így logikusabb lépés lenne, ha átkerülne egy másik napra a műsor. A mi kis falunk iránti érdeklődést látva a vasárnap jöhet szóba, ahol valószínűleg erős ellenfele lenne, hiszen valamikor akkor indulhat el a Sztárban sztár új évada is. A sorozat viszont akár a showműsorral is felvehetné a versenyt, ebben az esetben pedig a TV2 legerősebb műsorát támadnák meg.

Az RTL és A mi kis falunk lehetséges időpontváltozása azért is lehet aktuális, mert az erősen gagyira sikeredett Szenzációs négyes az első hét után lejtőre került, és a nézők a harmadik adásra sem tértek vissza jelentősebb számban. Így a viccesnek és szórakoztatónak szánt - ám valójában ettől nagyon messsze álló - program helyett valami ütősebbel állhatna elő az RTL. A csatorna a Szenzciós négyes gyengébb számai miatt egyébként ezúttal is elbukta a nézettségi versenyben a vasárnap estét.

Ha az RTL jelentősen tudna erősíteni vasárnaponként, az már csak azért is érzékenyen érintené a konkurenciát, mert a TV2 őszi műsorrendje nem hozott növekedést a nézettségben. Ahogy arról a korábbi hetekben írtunk, úgy tűnik nem volt túl jó ötlet azt várni, hogy a nézők majd találgatni fognak milyen műsorok lesznek, ennek megfelelően nem is várták a képernyők előtt izgalommal az új évad indulását. Ehelyett a konkrét műsorainak promóciójára energiát fektető RTL Klub már az augusztus végi induláskor elvitte a nézőket, és a TV2 "azóta is csak keresi őket".

A visszaesés ellenére is verhetetlen a műsor
A visszaesés ellenére is verhetetlen a műsor

A csatorna ugyan probálkozott egy kis változással, megcserélték ugyanis a Piramis, illetve a Masterchef VIP kezdését. Míg az őszi időszak kezdetén a Tényeket még Stohl András vetélkedője követte, addig a múlt héten már a gasztrovetélkedőt nézhették este 7-től az emberek. Más kérdés, hogy ez a módosítás nem hozott áttörést a 18-49-es korcsoportban, sőt a Piramist így talán még kevesebben követték nyomon, mint amikor még a Nyerő párossal kellett megküzdenie. Bár ebben, ahogy a múlt héten jeleztük, az is közrejátszik, hogy a két nagy csatorna műsorai közötti különbség már a hírblokk alatt megvan, és ez az egyes programokkal tovább növekszik. Így tehát nem a Piramis "lett még rosszabb", hanem a nézők lemorzsolódása történik óráról órára.

Mivel a programok első változása szeptember végén várható, ezért az augusztusi hendikeppet addig a TV2 biztosan görgetni fogja. Rossz hír számukra, hogy az esti időszakban piacvezető konkurensük már most elkezdte promótálni a Nyerő páros utáni programját, amely szintén erősnek ígérkezik. Az RTL Klubon ugyanis szeotember 24-én visszatér a világ legnépszerűbb valóságshowja, A Survivor, amely legutóbb napi műsorokkal jelentkezve nagyon jó számokat produkált. Más kérdés, hogy egy korábbi erős évad nem garancia a hasonlóan jó folytatásra, amire épp a sokat emlegetett Piramis című gameshow az egyik legjobb példa. Ahhoz azonban, hogy az RTL túlélő versenyét megtörjék majd a TV2-nek erős programokkal kellene jelentkeznie, ezeket pedig már most erősebben hirdetniük kellene.

A 37. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hét estéből hatot tehát az RTL nyert meg, míg a vasárnap - ahogy fent jeleztük - a TV2 győzelmével zárult. A piacvezetőt átlagosan a képernyők előtt ülők 17 százaléka követte. A TV2 ismét visszaesett, a csatorna ezúttal csak 8 százalékot ért el. Minimálisan áltozott az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,6 százalékot ért el. Javított a Cool (3,8 SHR), amely tovább növelte előnyét a Viasat 3-mal szemben (1,8% SHR). A Duna TV most is az egy százalékos szint (1,1% SHR) felett zárt.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!