Meghökkentő akart lenni, de valószínűleg kicsit túltolta mindezt az RTL Klub a Szenzációs négyes című műsorában. Az első adásban volt olyan produkció, ami inkább "prosztó" volt, mint vicces, és volt olyan is, ami egyszerűen csak élvezhetetlenül gyengére sikeredett. Az általunk megfogalmazottakkal vélhetőleg a nézők egy része is hasonló állásponton van, mert jelentősen visszaesett a műsor nézettsége. Míg a műsor debütálásakor még a teljes lakosság esetén 750 ezernél több nézője volt, addig a múlt héten ez a szám már nem érte el a 620 ezret. Ráadásul a kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztályban is sokan elfordultak a programtól, hiszen itt is az előző hetinél 20 százalékkal alacsonyabb volt a nézőszám.
A tévé előtt ülők jelentős számban kapcsoltak a hét utolsó estéjén a TV2-re, ahol ugyan még nem indult el a sajátgyártású műsoruk (Sztárban sztár), de jól választottak filmeket. Így a Gru című animációs film második része és egy vígjáték, a Nagyfiúk folytatása lenyomta a konkurens csatorna műsorát. A TV2 számára azért is lehet különösen örvendetes a történet, mert ha a nézők "rákattantak" volna az RTL showműsorára, akkor az vélhetőleg komoly nehézséget jelentene a vasárnapokon a nézők megszerzésére. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha egy új műsor megnyeri a tömegeket, akkor a korábban erős nézettség mellett futó programokra sem térnek vissza. Ezt láthatjuk egyébként a Piramis esetében is. A vetélkedő 2017 végén indult, így hiába adott le két bemutató adást a megszólalásig hasonlító Fal című vetélkedőből az RTL, az év elején a két műsor csatáját egyértelműen a Stohl vezett program nyerte. A Szenzációs négyes botlása viszont azt jelezheti, hogy egy erősebb műsorkínálattal a vasárnapokat be tudja a TV2 húzni.
Erre már csak azért is égető szükségük lenne, mert sem a hétköznapok, sem a szombat nem tűnik per pillanat nyerhetőnek számukra. Az első hétvégi napon ugyanis ahogy az két hete, és a múlt szombaton is látszott mindent visz A mi kis falunk. A vígjátéksorozat ismét nagyot ment, a teljes népesség esetén immár 1 millió feletti nézőszámmal büszkélkedhetett. Ha a közönségarányt nézzük a műsor esetében, akkor is kimagasló arányokat láthatunk, hiszen a 4 éven felülieknél a készülékek előtt ülők 26 százaléka, míg a kereskedelmi célcsoportban még ennél is magasabb 32 százalékos arányt ért el az egyébként nem túl szofisztikált humorral operáló széria.
Ha A mi kis falunk előző két évadának számait nézzük, akkor persze nem olyan meglepő az eredmény, hiszen korábban is kimagasló nézettséggel futott a műsor. Éppen ezért vélhetőleg a TV2-nél sem tápláltak vérmes reményeket a szombat esték kapcsán, viszont a hétköznapok gyenge számai biztosan kellemetlen meglepetést jelenthetnek a médiavállalatnak. A tavasz folyamán ugyanis - ahogy fent is jeleztük - nagyon ment a Piramis, most viszont talán nem túlzás azt állítani, hogy Stohl András műsora padlót fogott. Az adatok azt mutatják, hogy a tévét nézők 7-8 százalékát éri el a 18-49-es korcsoportban, ez pedig a fele a tavaszi közönségaránynak. Hozzá kell tenni azt is, hogy mire az esti műsorfolyamban a Piramishoz jutunk, addig minden egyes műsor esetében kicsit lemorzsolódnak a nézők.
A kora esti időszakban ugyanis (a 18-49-es korcsoportban) már a hírműsorok esetében is megvolt a különbség, hiszen amíg a Tények 15 és 18,2 százalékos közönségarányt ért el, addig az RTL Híradója 21-22 százalékot hozott a hétköznapokon. Az olló viszont ezútán nyílt ki erősen a két csatorna között, hiszen míg a Nyerő páros megtartotta, vagy esetleg még fokozta is a hírműsor által biztosított alapot, addig a Masterchef VIP veszített a közönségarányából, és 10 százalék alá csúszott a TV2. Így talán az sem meglepő, hogy az RTL-es műsorokat a Piramis sem tudta beérni.
Az őszi szezon első két hete alapján egyébként nem várt fordulat kellene ahhoz, hogy a következő hetekben a TV2 ki tudja egyenlíteni az arányokat hétköznap estéken. Így esetleg október végén, a következő programcsere után lehet érdemleges változás. Más kérdés, hogy múlt heti közleménye alapján a TV2 szerint nem a két nagy adó versenye számít, hanem a csatorna-csoportoké, amelyben az elmúlt időszakban indított kábeltévék révén nagyon nagyot léptek előre. Igaz az egész napot teljes népességben összevető adatok - ahogy az a téma kapcsán írt kommentárunkból is kiderült - akkor fontosak, ha nem az úgymond piaci hirdetőket akarják kiszolgálni.
A 36. héten tehát a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) hét estéből hatot nyert meg az RTL, míg a vasárnap a TV2 győzelmével zárult. A piacvezetőt átlagosan a képernyők előtt ülők 16,6 százaléka követte. A TV2 ugyan javított, de még mindig jelentős a különbség, hiszen az egy héttel korábbi 8,5 százalékról 9,2-re tudta magát felküzdeni a csatorna. Nem változott érdemben az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,4 százalékot ért el. Javított viszont a Cool (3,2% SHR), amely így ellépett a Viasat 3-tól (2,1% SHR). A Duna TV most az egy százalékos szint (1,1% SHR) felett zárt.