3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokak szemében fel sem merülhet opcióként a négyévszakos gumiabroncs. Ennek az az oka, hogy nagyon sok régi berögződés veszi körül ezt a kérdést. Pedig valójában a négyévszakos gumiabroncsok sokat fejlődtek az elmúlt évek folyamán.

Mi a különbség a nyári és a téli gumiabroncs között?

A téli és a nyári gumiabroncsokat eltérő módon fejlesztették ki. A téli gumiabroncs feladata, hogy ellenálljon a fagynak és a jelentős mennyiségű csapadéknak. Ezért kialakításakor kompromisszumot kellett kötni: olyan adalékanyagot tartalmaz, amely segíti a hideghez való alkalmazkodásban, cserébe viszont sokkal kevésbé ellenálló a téli gumi a melegben. Könnyebben kopik. 

A téli és a nyári gumi kialakítása tehát különbözik egymástól, ahogy az anyaguk is. A nyári gumi sokkal ellenállóbb a melegben, kevésbé olvad, viszont fagyos, hideg időben nem lehet biztonságosan használni egy nyári gumival felszerelt autót. Pont ezért írják elő például néhány országban dátumra pontosan a törvények, hogy mikortól szabad nyári gumit használni a téli helyett. Ez a dátum általában vagy március végéhez, vagy április közepéhez köthető. 

A nyári gumi magasabb hőmérsékleten sokkal ellenállóbb, mint a téli gumi, amely a csapadékot és a hideget bírja. A csapadékelvezetés összefügg a gumi profilmélységével, mellyel kapcsolatban előírások vannak a gumiabroncsokra nézve. A téli gumi profilmélységének legalább 4 mm-esnek kell lennie. 

Mit kell tudni a négyévszakos gumiabroncsról?

A négyévszakos gumiabroncsok úgy vannak gyártva, hogy mind a téli gumik felé, mind a nyári gumiabroncsok felé támasztott követelményeknek megfeleljenek. A gumi anyagösszetételét tehát úgy alakítják ki, hogy melegben, de nedves, hideg időben is megfelelően ellenálló, mégsem túl kemény vagy túl puha legyen a gumiabroncs.

A négyévszakos gumik esetében a profilmélység és a gumi mintázata is igazodik az elvárásokhoz, hogy minden időjárási körülménynek meg tudjon felelni. 

Tehát sok elvárást támasztunk a négyévszakos gumiabroncs irányába. Például komoly, 40-50 Celsius-fokos hőmérséklet-különbségnek is meg kell felelnie. Szerencsére a négyévszakos gumiabroncsok ma már nem számítanak kompromisszumnak. 

Tévhitek a négyévszakos gumiabroncsról

A négyévszakos gumiabroncsok körül még mindig kering az a tévhit, mely szerint ezek a gumiabroncsok nagyon komoly kompromisszumot jelentenek mind a nyári, mind a téli kivitellel szemben. Pedig valójában a modern technikának, a gyártók folyamatos innovációjának köszönhetően a gumiabroncsok anyagösszetétele és kialakítása is folyamatosan változik. Méghozzá pozitív irányba. 

Manapság egy négyévszakos gumiabroncs tényleg megbízható és minőségi választás lehet. Ezt a fejlődést mutatja például az is, hogy ma már a teszteken ugyanolyan jól teljesítenek a négyévszakos gumik, mint a téli gumik. Tehát már nem jelent kompromisszumot a négyévszakos gumi téli használata.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!