A hatékony belső kommunikáció szerepe
McKinsey Global felmérése alapján 25%-os nyereségességjavulás észlelhető azoknál a vállalatoknál, melyeknél korszerű megoldások révén biztosított a kétirányú információcsere. A dolgozóknak egyfajta belső motivációs tényező, ha megfelelő tájékoztatást kapnak, naprakész információval látják el őket, valamint elérhető egy komplett tudásbázis. Az értékes munkaórák nem a keresgéléssel telnek, hanem gördülékenyen, értékteremtő feladatokkal.
A CHEQ megoldása által megteremthető a hatékony belső kommunikáció, mely torzulásmentes, hiteles, naprakész információáramlást tesz lehetővé. A vezetőség üzenetei eredményesen, célzottan kiküldhetők, ugyanakkor a munkavállalók is utolérhetik a menedzsmentet. Ez a modern megoldás kombinálja a csevegőalkalmazások könnyedségét a korszerű szervezetfejlesztési szakértelemmel.
A folyamatos tájékoztatás, a vállalati továbbképzések, a HR folyamatok is jóval zökkenőmentesebbé válnak, ezáltal nő a dolgozói elégedettség. Ennek következtében pedig az elkötelezettség mértékében is javulást tapasztalható.
A dolgozói elköteleződés főbb akadályai
Az egyik legjellegzetesebb az információhiány, illetve a félrevezető, téves tájékoztatás. Az állandó utánajárás, a pontos információk utáni kutakodás rengeteg időt és energiát felemészt. Ez valójában nagyon romboló az egész munkára nézve, jelentősen rányomja a bélyegét a munkahelyi légkörre és az egész teljesítményre.
Sokkal örömtelibbé válhatnak a napi teendők, ha mindig elérhető a tudás, és ez a naprakész információhalmaz könnyen hozzáférhető. Szintén gátló tényező a vállalat iránti lojalitás kialakulásában a vezetői támogatás hiánya, de ugyanígy a túlkomplikált folyamatok is.
A munkavállalóknak saját teljesítményük megítélése is nehezebbé válik, ha nem kapnak visszajelzéseket, pozitív értékeléseket. Pedig az egyik legjobb motivációs erő az elismerés. Ezzel az elkötelezettség mértéke is hatékonyan növelhető, ami megalapozza a cég eredményességét.
További akadály még a magánélet és a munka egyensúlyának kibillenése, mely eredhet a hiányos, félrevezető tájékoztatásból. Ilyenkor az utánajárás, a nyomozás elveszi a munkaidő nagy részét.
A lojalitás mértéke jelzőértékű az eredményesség szempontjából
A fentieket szemlélve láthatjuk, hogy milyen jelentős a szerepe a hatékony belső kommunikációnak, a tiszta, áttekinthető, torzulásmentes információcserének.
Gondolnunk kell a generációs sajátosságokra is, emiatt különösen fontos, hogy modern megoldásokkal hidaljuk át a szakadékot a vezetőség és a munkavállalók között. A dolgozók elégedettségének, és cég iránti hűségének fenntartása az egyetlen hatékony út a profit növelésére.