3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sikeres vállalkozások jövője döntően azon múlik, hogy mennyire sikerül a dolgozói elkötelezettség mértékét növelni. A cégek pénzügyi helyzete egyenes arányban áll a kollégák elköteleződésével. Ennek mértéke viszont a belső kommunikáción múlik.

A hatékony belső kommunikáció szerepe

McKinsey Global felmérése alapján 25%-os nyereségességjavulás észlelhető azoknál a vállalatoknál, melyeknél korszerű megoldások révén biztosított a kétirányú információcsere. A dolgozóknak egyfajta belső motivációs tényező, ha megfelelő tájékoztatást kapnak, naprakész információval látják el őket, valamint elérhető egy komplett tudásbázis. Az értékes munkaórák nem a keresgéléssel telnek, hanem gördülékenyen, értékteremtő feladatokkal. 

A CHEQ megoldása által megteremthető a hatékony belső kommunikáció, mely torzulásmentes, hiteles, naprakész információáramlást tesz lehetővé. A vezetőség üzenetei eredményesen, célzottan kiküldhetők, ugyanakkor a munkavállalók is utolérhetik a menedzsmentet. Ez a modern megoldás kombinálja a csevegőalkalmazások könnyedségét a korszerű szervezetfejlesztési szakértelemmel. 

A folyamatos tájékoztatás, a vállalati továbbképzések, a HR folyamatok is jóval zökkenőmentesebbé válnak, ezáltal nő a dolgozói elégedettség. Ennek következtében pedig az elkötelezettség mértékében is javulást tapasztalható. 

A dolgozói elköteleződés főbb akadályai

Az egyik legjellegzetesebb az információhiány, illetve a félrevezető, téves tájékoztatás. Az állandó utánajárás, a pontos információk utáni kutakodás rengeteg időt és energiát felemészt. Ez valójában nagyon romboló az egész munkára nézve, jelentősen rányomja a bélyegét a munkahelyi légkörre és az egész teljesítményre. 

Sokkal örömtelibbé válhatnak a napi teendők, ha mindig elérhető a tudás, és ez a naprakész információhalmaz könnyen hozzáférhető. Szintén gátló tényező a vállalat iránti lojalitás kialakulásában a vezetői támogatás hiánya, de ugyanígy a túlkomplikált folyamatok is. 

A munkavállalóknak saját teljesítményük megítélése is nehezebbé válik, ha nem kapnak visszajelzéseket, pozitív értékeléseket. Pedig az egyik legjobb motivációs erő az elismerés. Ezzel az elkötelezettség mértéke is hatékonyan növelhető, ami megalapozza a cég eredményességét. 

További akadály még a magánélet és a munka egyensúlyának kibillenése, mely eredhet a hiányos, félrevezető tájékoztatásból. Ilyenkor az utánajárás, a nyomozás elveszi a munkaidő nagy részét. 

A lojalitás mértéke jelzőértékű az eredményesség szempontjából

A fentieket szemlélve láthatjuk, hogy milyen jelentős a szerepe a hatékony belső kommunikációnak, a tiszta, áttekinthető, torzulásmentes információcserének. 

Gondolnunk kell a generációs sajátosságokra is, emiatt különösen fontos, hogy modern megoldásokkal hidaljuk át a szakadékot a vezetőség és a munkavállalók között. A dolgozók elégedettségének, és cég iránti hűségének fenntartása az egyetlen hatékony út a profit növelésére. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!