Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
Bod Péter Ákos Bod Péter Ákos

A magyar állam óriási összegekkel támogatja a multinacionális nagyvállalatokat, hogy itt ruházzanak be, ráadásul a hazai adórendszer is komoly ösztönzőnek számít. Az Audi vezére viszont nem kis felhördülést kiváltva a közelmúltban azt mondta, hogy nem az autógyárakat kellene támogatni. Az ablakon kidobott pénz volt eddig a cégek támogatása vagy a helyzet ennél kuszább? Ezt próbálja kibogozni Bod Péter Ákos, az MNB korábbi elnöke, közgazdász, egyetemi tanár.

Marcus Duesmann, az Audi vezérigazgatója volt a Süddeutsche Zeitung riportalanya az év elején. Az autóipari csúcsvezető több mindenről beszélt, például szóbahozta, hogy volt ő zenekarban dobos, és tudja, hogy ha nincs buli, nem fogy úgy a sör. Szóval inkább a vendéglátóipart, turizmus kellene az államnak támogatnia, nem az autógyártást. Annak is nehezebb, tíz százalékkal csökkent a forgalom, de ezt minden autógyár és beszállító túl fogja élni. Szóba jött a SUV ügye: az ilyen típusok nagyon mennek a piacon, és bár a mai modellek hatékonyabbak a korábbainál, de egyszerűen a tömegük miatt jobban megterhelik a környezetet, mint a közép- és kisméretű gépjárművek. Erre az Audi vezére diplomatikusan azt mondta, hogy ő nem jár SUV-val, de azért finoman utalt a nagyobb méretű és erejű autók előnyeire, a töréstesztek kedvező eredményeire.

Naivitás azt hinni, hogy a két szép szemünkért települt ide az Audi (Illusztráció - Fotó: MTI/Balogh Zoltán )Naivitás azt hinni, hogy a két szép szemünkért települt ide az Audi (Illusztráció - Fotó: MTI/Balogh Zoltán )

A Magyar Távirati Iroda szemlézte az interjút, pontosabban annak egy vonatkozását: a német autóipar nem igényel állami támogatást. Erre sokan felkapták a fejüket, a hírt sokan átvették. Nem csoda: Magyarországon különösen fontos ágazatról van szó, amelynek jó üzletmenete vagy éppen chip-hiány miatti leállása, kínai és amerikai exportkilátásainak alakulása, az elektromos verzióra való átállása nálunk legalább annyira számot tarthat a közérdeklődésre, mint Németországban, azon egyszerű oknál fogva, hogy a magyar GDP-nek nagyobb hányadát adja jelenleg a járműipar, mint a németét.

Benchmark. Ezen a néven a jövőben rendszeresen jelennek majd meg anyagok a Privátbankár.hu és az Mfor.hu oldalán. A jegyzetsorozatban neves szerzőket kértünk föl arra, hogy oldalainkon közöljenek hiteles, iránymutató, igazodási pontnak, viszonyítási alapnak - azaz benchmarknak - szánt írásokat aktuális közéleti, politikai, gazdasági témákban.

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

14 napig ingyenesen hozzáférhet Prémium tartalmainkhoz a következő lépések megtétele után:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Adja meg bankkártyája adatait - a választott csomag díját csak a 14 napos próbaidőszak letelte UTÁN vonjuk le bankszámlájáról

+1: A 14 napos próbaidőszak alatt Profiloldalán bejelentkezve BÁRMIKOR LEMONDHATJA előfizetését

Előfizetői csomagjainkról, az előfizetésről részletesen itt olvashat

Regisztráció

Jelszó visszaállítás

E-mailen elküldtük a jelszó visszaállításához szükséges információkat. Kérjük, ellenőrizze postafiókját!



Még nem regisztrált? Regisztráció itt

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.