Van abban valami magától értetődő, hogy minél több projektet indítanak el, annál nagyobb az esélye annak, hogy nem minden esetben sikerül tartani a határidőket. Ez történik jelenleg Kisvárdán is, ahol lassan már felsorolni is sok lenne, mennyi mindent álmodtak meg a városvezetők annak érdekében, hogy vonzóbbá tegyék a várost az ott élők és az odalátogatók számára, és minél több kikapcsolódási lehetőséget biztosítsanak számukra.
Nagy csúszdapark, öko-filmpark, Díszlet utca, látvány-szegénynegyeddel felturbózott mozipark, stadion, mesterséges sziget kalandparkkal - csak néhány példa a kisvárdai elképzelésekről, melyek közül egy hónap leforgása alatt több esetben is a projekt - akár jelentős - csúszásáról számoltak be hirdetmény formájában a Közbeszerzési Hatóság oldalán.
Az eredeti elképzelésekhez képest 5 hónappal később fedezhetik fel maguknak a látogatók a látvány-szegénynegyedet is bemutató Cinemaqua moziparkot. Egy hirdetmény szerint ugyanis az eredeti 300 napos kivitelezési határidőt 450 napra hosszabbították meg. A csúszás jelentős, hiszen 1,5-szer több időre van szükség, mint azt eredetileg gondolta és szerette volna az önkormányzat. A nettó 273 millió forintból megvalósuló projektre azért kapott több időt a két kivitelező, a Nyírépszer Hungária Kft. és a Szabó-Tetőmester Kft., mert az egyes díszletek, élményelemek megvalósítására fedett és zárt építési helyszínre van szükség, a zárt helyszín azonban egy külön szerződés alapján kerül megvalósításra. Ennek elkészülte az önkormányzat szerint csak 2019. május 31-ére várható, és majd csak az ezt követő 30 napon belül készülhet el minden díszlet és élményelem.
Ennél jóval kevesebb, mindössze 1 hónapos csúszásba került annak a 2 fahídnak a kivitelezése, melyet a Nádas-tóra terveznek megépíteni. A 150 napos határidő 180 napra módosult, így ennek a projektnek a hirdetmények alapján február első napjaiban már el kellett készülnie. A csúszás oka a télies időjárás volt, mint írják: "2019. január 16-án a szélső csavarok beállításakor tapasztalta vállalkozó, hogy az eddig elkészült hídszerkezet magasabban van a parthoz számítva mint ahogy a terveken szerepel. A rámpa szakaszt csak úgy lehet kivitelezni, ha a környező területek feltöltésre kerülnek. Ezt a problémát kezelni, a szintfeltöltést megoldani csak a talaj fagymentes állapotában lehet".
A kültéri díszletek kivitelezése pedig egy harmadik fél miatt került késedelembe. Ennek február 28-ára kellett volna elkészülnie, viszont olyan problémák merültek fel, ami miatt szeptember végére tolták ki a teljesítési határidőt. A nem kevesebb mint 7 hónapos csúszás oka roppantul prózai: a kivitelező mozgása nem volt biztosított. A projekttel egyidőben ugyanis útépítési beruházások is zajlottak, ami miatt a kültéri díszletek megrendelője, a Kisvárdai Várfürdő Kft. nem tudta a szükséges infrastruktúrát biztosítani a kivitelezőnek, az MHM Product Kft.-nek.
Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök