3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén hatodik alkalommal láthatjuk Magyarország legnagyobb e-kereskedőinek rangsorát a GKI Digital jóvoltából. A lista élén a korábbi évek arany- és ezüstérmeséből egyesült eMAG-Extreme Digital páros végzett, amely a teljes hazai e-kereskedelem mintegy 14%-át bonyolította 2020-ban; mindezt kizárólag a saját forgalmazásában kapható termékekkel érte el, a marketplace partnerek forgalma ezen felül értendő.

A tavalyi évben a koronavírus-járvány hatására hatalmas lendületet kapott az online kereskedelem. Miközben a legtöbb gazdasági ágazat súlyos nehézségekkel volt kénytelen szembesülni, az online kereskedelem számára a megrendelések kiszolgálása jelentette a legnagyobb gondot. Az előző évhez képest 45%-os növekedést tudott felmutatni, ami csaknem háromszorosa az előzetes várakozásoknak. Ezek alapján nem túlzók azok a szakmai megállapítások, miszerint a hazai e-kereskedelem egy év alatt hármat lépett előre.

A megkérdezett marketingszakértő szerint a járványhelyzet miatt megváltozott fogyasztói szokások kikényszerítették a webáruházak többcsatornás jellegének fejlesztését, illetve rávilágítottak arra, hogy a korszerű e-kereskedelem számára az offline üzletek erős támogatást képesek nyújtani. Mindeközben a logisztikai szektor gyors fejlődését láthattuk, amely tehermentesítésében a csomagátvételi automaták is oroszlánrészt vállaltak.

A GKI Digital által közölt toplistán az eMAG-Extreme Digital párost a MediaMarkt és az Alza.hu követte. Negyedik helyen a FMCG szemtor legnagyobb szereplője, a Tesco webáruháza következik, majd a Telekom, az Euronics, a 220Volt, az Aqua, az Ipon és a Libri-Bookline folytatja a sort. A tíz legnagyobb szereplő összesen 330 milliárd körüli bevételt ért el.

Őket a Decathlon, a Kifli.hu, az Auchan, a Praktiker és a Mall.hu követi. A 15. helyre szorult cseh e-kereskedő helyezése mindenképpen negatív meglepetés, noha a kirobbant botrány óta folyamatos a leszakadása az élmezőnytől.

A GKI Digital elsőízben publikálta a vásárlók spontán szabadszavas ismertsége alapján felállított listáját. Noha e tekintetben is az eMAG és az Extreme Digital végzett az élen, a további helyekre olyan szereplők is képesek voltak bejutni, mint az AliExpress, az Amazon, az eBay, a BonPrix, a H&M, a Notino vagy akár a Jófogás.

Habár egyértelműen kijelenthető, hogy az e-kereskedelem globalizálódik, a koronavírus-járvány némileg lassította ez a folyamatot. Korábban gyakran hallottunk arról, hogy a hazai e-kereskedők a külföldi terjeszkedésben látják a hosszútávú eredmények biztosításának kulcsát, ezek a törekvések azonban lassulni látszanak. Jelenleg elsősorban azok a magyarországi szereplők képesek tartani a stabil piaci pozíciójukat a külpiacokon, amelyek már a járványhelyzet előtt megvetették a lábukat.

A legtöbb e-kereskedelmi szakértő arra számít, hogy a jövő évtől egyre több hazai e-kereskedő nyit a külföldi piacok felé; ezt segítheti az eMAG-Extreme Digital kft. és a GVH között létrejött alku, amely számos vállalást betartására kötelezi a piacvezető kereskedővállalatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!