2p

Világrendek átalakulása
Befektetési stratégiák a globális változások viharában

Klasszis Befektetői Klub Bendarzsevszkij Anton nyitóelőadásával
és más neves szakértőkkel!

2025. szeptember 30. 16:30

Jelentkezzen most!

A magyar családi vállalkozások egy jelentős része mostanában érkezik abba a korszakba, amikor az alapítók lassan visszavonulnának. A kérdés azonban sokszor nem az, hogy hogyan történjen a váltás, hanem az, hogy egyáltalán van-e, aki továbbvigye a céget. A fiatalabb generáció egy része ugyanis más pályán képzeli el a jövőjét, így a tulajdonosoknak gyakran kell szembenézniük azzal, hogy ki lesz méltó és hajlandó folytatni az évtizedek alatt felépített munkát.

 

Új szemlélet és új lehetőségek

Azokban a családokban, ahol a fiatalok átveszik a stafétát, gyakran új lendület érkezik a vállalkozás életébe. A digitalizáció, az online ügyfélkapcsolat, az automatizált folyamatok mind olyan területek, amelyekben a fiatalabb vezetők sokkal otthonosabban mozognak. A modernizáció nemcsak költségcsökkentést jelenthet, hanem új piacok megnyitását is, hiszen egy hatékonyabb, gyorsabban reagáló cég versenyképesebb a mai gazdasági környezetben.

Megfelelő ingatlanok a növekedés szolgálatában

A növekedés gyakran együtt jár a fizikai bővüléssel is. Sok cégvezető a stafétaváltás után szembesül azzal, hogy a meglévő telephely már nem elég a terveikhez. Ilyenkor szinte vadászni kezdik a tulajdonosok a raktár eladó feliratokat. A RaktárAD gyors segítséget jelenthet, ahol számos eladó csarnok közül válogathatnak a vállalkozók az ország különböző régióiban.

Terjeszkedés és növekedési kényszer

A generációváltással sok vállalkozás életében eljön a terjeszkedés ideje. A fiatalabb vezetők gyakran bátrabban gondolkodnak külföldi nyitásban, exportban vagy új partnerségekben. Ez nemcsak üzleti döntés, hanem szemléletváltás is: míg az idősebb generáció sokszor a stabilitásra törekedett, az új vezetők a dinamizmust keresik. A határon túli lehetőségek kihasználása komoly növekedési potenciált kínál, de ehhez bátor stratégiai döntésekre van szükség.

A jövő kulcsa: stratégiai gondolkodás és alkalmazkodás

A generációváltás tehát nem pusztán arról szól, hogy ki ül az ügyvezetői székbe. Arról is döntést kell hozni, hogy merre induljon tovább a cég: digitalizáljon, külföldre nyisson, új telephelyet vásároljon, vagy akár teljesen új üzletágak felé forduljon. És akár családon belül, akár külső menedzsmenttel megy tovább az üzlet, a legfontosabb kérdés mindig ugyanaz: hogyan biztosítható, hogy az évtizedek munkája ne vesszen kárba, hanem új erőre kapjon.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!