2p

Adminisztráció, szabályváltozás egyaránt bekavar abba, ha valaki rendesen megszabadulna levitézlett autójától.

Március óta regisztrálhatják magukat a Mol hulladékgazdálkodásért felelős koncessziós cégénél az autóbontók, és bár a nagyvállalat szerint a partnereik száma egyre növekszik, lakossági oldalról leginkább az tapasztalható, hogy alig lehet megszabadulni a használt autóktól – írja a hvg.hu.

Egy régi, elhasználódott autótól megszabadulni elsőre nem tűnik bonyolult feladatnak. Az ügyintézéshez szükség van a forgalmi engedélyre, a törzskönyvre, mindkét rendszámtáblára és egy lemondó nyilatkozatra. Ha a tulajdonos elviszi ezeket egy bontóba, kap egy papírt, amellyel a kormányablakban kérvényezheti az autó kivonását a forgalomból. A bontó feladata az autó állapotának felmérése, ami alapján a közlekedési hatóság kiállítja a bontási igazolást.

Mostanában nincsenek könnyű helyzetben azok az autótulajdonosok, akik ezt végig akarják csinálni. Amikor sorra hívtunk a fővárosban és környékén működő bontókat arról érdeklődve, át tudnának-e venni egy használhatatlanná vált kocsit, különböző indokokkal mindenhonnan lepattantunk – áll a lap cikkében. Volt olyan, aki annyit mondott, hogy nem tud bontási papírt adni, ezért máshova irányított át, más pedig azt ígérte, talán néhány hét múlva rendeződnek a dolgok, és lehet vinni a járművet. Egy idő után az is kiderült, az akadozó ügyintézés mögött a hulladékgazdálkodás átalakítása áll.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!