Szerezla Lajos, az októbertől működő Molok Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek beszámolt arról, hogy a cég a tervek szerint a magyarországi piacon három éven belül legalább 20 százalékos piaci részesedést szerez. Ez a részarány 10-15 millió eurónak felel meg attól függően, hogy a szelektív hulladékgyűjtés és az ahhoz szükséges színes kukák milyen ütemben terjednek.
Az ambiciózus cél elérését az ügyvezető igazgató a szemétdíjak lefaragásának lehetőségét kereső önkormányzatoktól reméli. Ugyanis a cég számítása szerint hiába másfélszer drágábbak a kukák a konkurencia termékeihez képest, az olcsóbb üzemeltetés miatt az önkormányzatok befektetése 2-3 év alatt megtérül.
Szerezla Lajos kifejtette, hogy a Molok termékei az utcáról egyszerű, designos kukának tűnnek, ám valójában egy több méter mélyre a föld alá süllyesztett edényzetről van szó. A föld alatti plusztér miatt ezek a kukák a hagyományoshoz képest több szemetet tudnak befogadni, így a kukásautóknak ritkábban kell gyűjtő körútjukra indulniuk.
A cég kalkulációja szerint a Molok "mélygyűjtéses" rendszerének bevezetésével a kedvezőbb működési költségek miatt akár 30 százalékkal is leszorítható a lakossági szemétdíj a "hagyományos kukás" kerületekben. Csak Budapesten a szelektív hulladékgyűjtő szigetek száma az elkövetkező évben 600-ról 1.200-ra bővül.
Az elmúlt években néhol már találkozni lehetett Molok kukákkal, több közvetítő cégen keresztül már Magyarországra is szállított a finn cég. Budapesten a belvárosban, több vidéki településen, a Balaton körül, autópályák mentén körülbelül 300-400 ilyen hulladékedény található. Finnországon kívül Belgiumban, Svájcban, Ausztráliában terjedt el használata.
MTI/Menedzsment Fórum