3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A globális e-kereskedelem a változás éveit éli, miközben az európai piacokat jelentősen befolyásolja az orosz-ukrán konfliktus hatása. Kérdés, milyen irányt vehet a hazai online piac, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a szereplőknek a pandémia utáni időszakban.

Az orosz-ukrán konfliktus hatása megkérdőjelezhetetlenül begyűrűzik a hazai online kereskedelembe is, hiszen az üzemanyag- és energiaárak jelentős növekedése törvényszerűen megjelenik az árcímkéken is. Sőt, nem feledkezhetünk meg az árfolyamváltozásokról sem, aminek eredményeképpen ma többet kell adnunk egy euróért, mint az orosz megszállás előtt napokban. Habár a forint árfolyama korrigálni tudott a 402-es szintről, a 350 körüli szintek már aligha lesznek elérhetők. A kereskedők persze nem szeretnének hirtelen felindulásból árat emelni, de miután kifogynak a korábbi beszerzésből származó készleteik, bizonyosan erre fognak kényszerülni – mondja el a véleményét a megkérdezett e-kereskedelmi szakértő.

Kérdés azonban, merre változik a hazai e-kereskedelem helyzete. Bő két évvel ezelőtt, illetve a koronavírus-járvány kirobbanása előtt még mindenki azt találgatta, milyen arányban növekszik a hazai e-kereskedők terjeszkedési hajlandósága, mely nagyobb webshopok nyitnak a régió más piacai felé… Most egészen más kérdések foglalkoztatják a piac szereplőit. Noha középtávon mindenki az online piac növekedésére számít, ma még egyáltalán nem lehetünk biztosak abban, hogy a 2022-es eredmények elérik majd a korábban megszokott növekedési szintet, vagyis nem lehetünk biztosak abban, hogy a hazai e-kereskedelem képes lesz 16%-ot bővülni.

Marketingszakértők szerint a szolgáltatásfejlesztés minden korábbinál fontosabb szerephez juthat. Érdemes látni azt is, hogy a vevőszerzésben is jelentős drágulások következnek be; a felmérések szerint hozzávetőlegesen évi 10 százalékot növekszik egy új vásárló megszerzésének ára. Sokakat ez inkább arra ösztönöz, hogy a már megszerzett vásárlóikat igyekezzenek megtartani. Erre elsősorban a piac tőkeerős szereplői képesek.

Az eMAG elsősorban a logisztikai fejlesztésekben látja a megoldás kulcsát. A Portfolio.hu értesülései szerint a vállalat 100 millió eurós értékű beruházást valósít meg Budapest közelében. A cég a beruházást a vele 2019-ben összeolvadt Extreme Digitallal közösen hajtja végre. A raktár Dunaharasztiban épül és várhatóan 2023-ra készül el.

A vállalat nagy hangsúlyt fektet a csomagátvételi lehetőégek fejlesztésére is. Ennek eredményeképpen saját csomagautomata hálózatot üzemeltet easybox néven. Az automatákat elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a kereskedelmi márka; de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki a térképről, így tényleg úton-útfélen Easybox automatába lehet majd botlani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!