<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
5p

Van élet az orosz gázon és olajon túl? Tényleg lehetetlen teljesen elszakadni Moszkvától? Elzárhatja Putyin a gázcsapot?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Holoda Attila energetikai szakértővel - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2022. május 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A stressz sajnos már olyannyira a XXI. századi ember életének szerves része, mint az étkezés vagy akár a levegővétel. Aggodalmaskodunk a munkánk miatt, szorongunk a párkapcsolatunk miatt, bosszankodunk, mert valaki ránk dudál vezetés közben, vagy akár csak azért is, mert épp elfogyott a kedvenc joghurtunk a boltban. Egyszóval: mindenen, legyen az apróság vagy egy igazán fontos dolog. Eközben pedig mindenhonnan azt hallhatjuk, hogy a stressz rossz az emberi szervezetnek, az elmének és a léleknek is, ezért muszáj elkerülnünk.

Jobban mondva: muszáj lenne elkerülnünk, ezt azonban mondani sokkal könnyebb, mint csinálni. Éppen ezért most néhány olyan tippet hozunk, amelyek valóban tudnak segíteni abban, hogy egy stresszes helyzet ne tudjon elhatalmasodni rajtunk, és mielőbb túlléphessünk rajta.

Mi is a stressz?

A stressz alapvetően az emberi szervezet válaszreakciója a negatív külső hatásokra. Nagyjából egyet jelent a folyamatos, hosszabb időn át fennálló idegeskedéssel, aggodalommal, tartós feszültséggel. Ez a fajta kondíció már igen régóta ismert, de a mostanra kialakult rohanó életvitel és a megváltozott külső ingerek tették való népbetegséggé. Az okozója számtalan dolog lehet egy iskolai vizsgától kezdve egy állásinterjún át az érzelmi zavarokig – ide értendő a tartós magány érzése vagy a beilleszkedéssel való tartós küzdelem is.

És hogy miért is nevezhetjük ”betegségnek”? Nos azért, mert olyan következményekkel járhat, mint a legyengült immunrendszer, fáradékonyság, alvászavarok, étvágytalanság, anyagcsere-problémák, depresszió, hajhullás és a lecsökkent ellenálló-képesség. A listát még hosszan folytathatnánk tovább, de már ebből is látható, hogy a tartós stressz olyasvalami, ami ellen igenis szükséges és fontos tennünk. Most meg is mutatjuk, hogyan!

Tippek stresszes helyzetekre

A stresszes helyzeteket mindenki szeretné elkerülni – azt viszont már kevesen tudják, hogy ezt miként lehet megtenni. Az alábbiakban erre mutatunk be néhány tényleg hasznos példát. Nem azt mondjuk, hogy mindegyik tökéletesen beválik majd, inkább csak arra biztatunk mindenkit, hogy próbálja ki valamennyit, és találja meg a számára leginkább megfelelőt!

Figyeljünk a légzésre!

Amikor stresszes szituációba kerülünk, hajlamosak vagyunk apró, gyorsabb levegővételekkel lélegezni – ezzel pedig jelzzük az agyunknak, hogy valami nincs rendben. Ezzel pedig egyfajta ördögi körbe kerülünk. Éppen ezért a légzésre való odafigyelés az egyik leghatásosabb módja a stresszkezelésnek. Ha ilyen szituációba kerülünk, kezdjünk el hosszabb, mélyebb levegőket venni! Ezzel nemcsak elterejük a figyelmünket a helyzetről, de még meg is nyugtathatjuk az agyunkat – és így magunkat is.

Adjunk feladatot a gondolataidnak!

Amikor idegeskedünk és szorongunk, az esetek nagy részében sokat rontunk a helyzetünkön azzal, hogy újabb és újabb negatív – gyakran teljesen irracionális – gondolatokat vázolunk fel magunk előtt. Ilyenkor hatásos lehet az, hogy egy kicsit elkezdjük irányítani a gondolatainkat, néhány egyszerű kérdéssel. Tegyük fel magunknak a következőket:

Ez tényleg megtörténhet?

Történt már ehhez hasonló korábban?

Mi a legrosszabb, ami történhet ebben a helyzetben?

Ami megtörténhet, fogom tudni kezelni?

Ha ezeket logikusan végiggondoljuk, máris rájöhetünk, hogy javarészt egy láthatatlan mumustól félünk, ami egyáltalán nem létezik.

Próbáljuk ki a kannabisz olajat!

Ha rendszeresen azon kapjuk magunkat, hogy stresszelünk, akkor érdemes lehet kannabisz olaj-tartalmú étrendkiegészítőkkel próbálkoznunk, vagy akár tiszta CBD olajjal. Ez a teljesen természetes adalékanyag ugyanis számtalan pozitív hatást gyakorol az emberi testre – sőt még a lélekre is. Ugyanis az ízületi gyulladásoktól kezdve a migrénen keresztül a szorongásig szinte minden tünetet enyhít. Ha tehát valaki rendszeresen stresszel és ehhez köthetően hangulatzavarral is küszködik, érdemes bevetnie ezt a csodaszert.

Képzeljük el magunkat…

…úgy, hogy éppen nyugodtak vagyunk! Ezzel ismét leköthetjük az elménket – úgy, ahogyan néhány fenti példában már láthattuk –, emellett pedig fel is oldhatjuk az erős szorongást. Az, ha lelki szemeink előtt látjuk magunkat egy nyugodt, kellemes helyzetben, lazán és mindenféle stressztől mentesen, könnyen visszavezethet minket ahhoz az állapothoz. Ehhez persze szükség lesz némi gyakorlásra és rengeteg koncentrációra, de tényleg megéri!

Hallgassunk zenét!

Számtalan kutatás kimutatta már, hogy a zene milyen pozitív hatással tud lenni az emberi elmére és lélekre – ne becsüljük le a hatását! Ha azt érezzük, hogy a stressz teljesen maga alá temet, csak vonuljunk el egy kicsit, kapcsoljuk be a kedvenc dalainkat, és hallgassuk meg azokat – de igazán odafigyelve!

Vállakat le!

Szintén segíthet az ilyen szituációkban egy egyszerű gyakorlat, aminek a testhelyzethez van köze. Amikor azt érezzük, hogy elborítanak az érzelmek, álljunk fel vagy üljünk fel egyenesen, és körözzünk hátra a vállakkal úgy, hogy a lapockáink egymáshoz közeledjenek. Vegyünk néhány nagy levegőt, és ismételjük meg, amennyiszer jól esik! Ezt a gyakorlatot napjában többször is csinálhatjuk.

Csak nyugodtan!

Épp azzal kezdtük, hogy sokkal egyszerűbb mondani, mint csinálni, mi most mégis szeretnénk mindenkit arra biztatni, hogy vegye egy kicsit lazábban a mindennapi feszültségeket, idegeskedéseket. Gyakran ugyanis tényleg a legapróbb kellemetlenségeken is rágódunk – teljesen szükségtelenül. Az persze, hogy ezt tényleg elfogadjuk és tegyünk ellene, egy igen hosszú folyamat. Addig is a segítségünkre lehet a megfelelő légzéstechnika elsajátítása, a kannabisz olaj vagy éppen a kedvenc dalunk.

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 556 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.