4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új Forma-1-es csapatot szeretne alapítani egy hongkongi milliárdos, aki azóta F-1 rajongó, amióta a húszas éveiben látta Michael Schumachert. A világ legnagyobb életbiztosítási brókerének vezérigazgatója felvásárlással telepítene Kína leggazdagabb régiójába egy istállót.

Bár a Forma-1 sorozatot várhatóan továbbra is a Red Bull dominálja, mely a sorozat látványosságának élénkítéséért küzd, öröm a látszólagos egyhangúságban, hogy mindezt teli kasszával teszik. A minden eddiginél több futam és az ezzel járó hatalmas profit elkerülhetetlen „mellékhatása” a cirkusz bővítése. A sportot irányító FIA ezért januárban "szándéknyilatkozatok" benyújtását kezdeményezte, hogy új istállók csatlakozhassanak a jelenlegi 10 csapatos mezőnyhöz, talán már 2025-ben.

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown úgy véli, legalább négy leendő csapat érdeklődik a sportághoz való csatlakozás iránt, miközben az F1 szabályzata csak két további helyet biztosít. A FIA június végéig akar döntést hozni arról, hogy mely csapatok kapnak lehetőséget a nagy dobásra.

Az Audi már korábban megerősítette 2026-os belépését, átvéve az Alfa Romeo (Sauber) helyét, míg az amerikai óriás, a Ford a Red Bull-lal kötött motorszállítói partnerségi megállapodást. Az ausztrál milliárdos David Dicker is beszáll az F1-es rajtrácsra pályázó új csapatért folytatott versenybe.

Most azonban pályára lépett egy igazi kuriózumnak számító potenciális új csapattulajdonos, aki az első kínai istállót gründolná. A hongkongi milliárdos, Calvin Lo az R. E. Lee International, a világ legnagyobb életbiztosítási brókerének vezérigazgatója, a 45 éves férfi azóta van "rákattanva" a sportra, amióta a 2000-es évek elején megpillantotta Michael Schumachert és akkoriban verhetetlen Ferrariját a tévében.

"Komoly tárgyalásokat folytatok arról, hogy beszálljak a versenyzésbe" - mondta az Independentnek.

Az F1-nek több csapatra van szüksége. Túl sok tehetség van a motorsportban ahhoz, hogy ne legyen több csapat. Elég sok lehetőséget vizsgálok, hogy megnézzem, hogyan tudnék részt venni.

Bármely új csapat belépési díja 200 millió dollár, amit a jelenlegi csapatokkal közösen kell fizetni. A Mercedes főnöke, Toto Wolff korábban megjegyezte, hogy reálisan 1 milliárd dollárra van szükség ahhoz, hogy az élmezőnyben harcoljanak, és Lo egyetért azzal, hogy ez az összeg "reális", figyelembe véve a toborzás és a fejlesztés alapvető költségeit.

Jön az ázsiai tőke az autóversenyejbe?
Jön az ázsiai tőke az autóversenyejbe?

"Nem az a nehéz, hogy pénzt tegyek a csapatba, hanem annak biztosítása, hogy fenntartható legyen, különben mindenki számára kínos lesz. Ez nagyon bonyolult, még egy jól bevált csapattal is, a szponzorációval és a részletekkel együtt.

"Hatalmas potenciál van a világnak ezen a részén – az ázsiai bővítés szerinte nagyon előnyös lenne az ázsiai közösség és az F1-es ökoszisztéma számára egyaránt."

Lo az árnyékban dolgozik

A széles körben "titokzatosnak" vagy "radar alattinak" tartott milliárdos a Forbes szerint pazarlónak is tekinthető luxus életmódja ellenére 1,7 milliárd dollár nettó vagyonnal rendelkezik – van ugyanis egy sor szuperautója vagy például sokmillió dolláros csúcsminőségű pezsgőgyújteménye.

"Szeretnék egy ázsiai csapatot, amelynek bázisa a Gyöngy-folyó deltájában (Dél-Kína leggazdagabb régiójában) lenne. A kezdeti néhány szezon valószínűleg nehéz lenne, de a sportág számára fontos, hogy nagyobb nyilvánosságot és elkötelezettséget kapjon itt is."

Jelenleg az ugyancsak az F1-re aspiráló ázsiai hátterű, nagy-britanniai bázissal rendelkező Panthera Team Asia-val való társulás tűnik a legvalószínűbbnek. Lo pénzügyi kapcsolatban áll a Williams F1-es csapatával is, amelyet közel három évvel ezelőtt vásárolt meg a Dorilton Capital magánbefektető cég.

Az F-1 történetében már voltak próbálkozások kínai csapat összerakására, 2017-ben például felbukkant egy francia ügyvéd birtokában lévő cég, a China F1 Racing Team Ltd. - korábban Bronze Fortune Limited néven futott és Nagy-Britanniában működött. A 2000-es évek elején pedig Shangsai FRD Grandtour Tyre néven jött létre csapat Kínában, amely a létrehozók reményei szerint záros határidőn belül a száguldó cirkusz tagja lett volna.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!