Pedig a papíralapú adatvédelemmel évek óta foglalkozó cég szerint a tavaly megmaradt költségkeretből egy pár tízezres beruházással már sokat lehetne tenni a vállalat biztonságáért. Kreutz László, a Fellowes ügyvezető igazgatója úgy véli, akár az év elején is érdemes az iratok között „nagytakarítást” végezni, szelektálni, selejtezni és ezeket biztonságosan megsemmisíteni, ami a májusban bevezetett GDPR miatt az eddiginél is fontosabb feladat.
Május 25-e óta ugyanis ez az EU-s rendelet szabályozza a hazai cégek adatkezelési szokásait is. Ennek következménye, hogy már a legkisebb vállalkozásoknak is igazolniuk kell, hogy a náluk tárolt adatokat megfelelő módon kezelik. Az új törvény miatt sem mindegy, hogy milyen eszközöket szerzünk be, hiszen azok fognak jól működni, amelyek az igényeinknek és céljainknak megfelelnek. Ráadásul a kutatás arra is rávilágított, hogy a cégek döntő többségénél (79 százalék) papíralapú iratkezelés zajlik. A vállalatok 81 százalékánál jellemző az a szokás, hogy az elektronikusan küldött számlákat, szerződéseket, akár az önéletrajzokat is kinyomtatják.