A BYD, Kína legnagyobb autógyártója tovább erősítette piacvezető szerepét a világ legnagyobb újautó–piacán – adta hírül a Reuters a Szegeden gyárat építő vállalat legújabb sikereiről beszámoló cikkében. A vállalat több autót gyárthat 2024-ben, mint amennyit tervezett. A négymilliós darabszámmal megelőzheti két olyan híres versenytársát a világranglistán, mint az amerikai Ford és a japán Honda.
A cég árbevétele már a harmadik negyedévben megelőzte a nagy rivális Tesla pénzügyi forgalmát. Az év első 11 hónapjában 3,76 millió autót értékesített a kínai márka. Ezen belül novemberben több mint félmillió akkumulátoros és konnektorból tölthető meghajtással rendelkező autót adott el. Az új autók 90 százaléka egyelőre a hazai piacon, Kínában talál gazdára. Az autógyártó nemrégiben jelentette be, hogy tökéletesítette konnektoros technológiáját. Ennek eredményként egyes autói teljesen töltött akkumulátorral és benzintankkal indulva elérhetik a 2100 kilométeres hatótávot, azaz megállás nélkül eljuthatnának Budapestről Moszkvába. Eközben az állami autóvásárlási támogatásoknak köszönhetőben Kínában novemberben rekordot döntött az autóértékesítés növekedése.
A BYD az elmúlt hónapban 17,1 százalékos részesedést ért el a kínai újautó-piacon. Egy évvel korábban még csak 12,5 százalékos súllyal rendelkezett – derült ki a kínai autógyártók szövetségének adataiból. A második helyen a Volkswagen két ottani közös vállalta, a SAIC és a FAW Group állt összesen 11 százalékos részesedéssel. Egy éve még 14,2 százalékuk volt. Szakértők szerint a vállalat jövőre elérheti a hatmilliós értékesítést, amivel lekörözheti további két patinás versenytársát a Stellantist és a General Motorst. A cég 5-6 milliós eladással számol, és nem kommentálja a találgatásokat. Idén augusztus és október között 200 ezer autó előállításához szükséges gyártókapacitást adott át a BYD – árulta el a vállalat egyik vezetője.
A cég alkalmazottainak száma szeptemberben megközelítette az egymilliót. Szűken egy évvel korábban, 2023 végén kicsit több mint 700 ezren dolgoztak a BYD-nél. A vállalat állja a sarat az őrült kínai árcsökkentési versenyben. Hírek szerint ezt részben úgy éri el, hogy beszállítóit is áraik mérséklésére kéri.