5p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Augusztus közepén sem történt semmi váratlan a kereskedelmi tévéknél, a csatornák már az őszi időszakra készülnek.

Erősen fog kezdődni az őszi évad a kereskedelmi tévéken, ráadásul nem is kell szeptemberig várni erre, hiszen augusztus 27-én már az RTL Klub és a TV2 is új műsorrenddel jelentkezik. Az RTL Klub mindezt amolyan rapid randis sajtóeseményen prezentálta, míg a TV2 nagy bejelentése az volt, hogy „titkolózik”. Az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó adó ugyanis formabontó módon nem konkrét műsorcímekkel, hanem emojikkal kommunikálja őszi műsorait. Egy héttel ezelőtt a TV2 azt közölte, azt, hogy milyen műsorokkal indulnak majd augusztus 27-én, csak az adás napján leplezik le. A kampányt egyébként viszonylag komolyan veszi a TV2, hiszen aki csalni akarna, és a műsorújságokból szeretne tájékozódni az annyit talál csak, hogy „Találd ki, mit fogsz nézni! ;)”.

A TV2 kapcsán egyébként a korábban közzétett információk alapján meg lehet azért jósolni, hogy mi kerül képernyőre, bár természetesen meglepetések még lehetnek. Emellett könnyen elképzelhetően tartjuk, hogy a januárhoz hasonlóan a két nagy csatorna azzal fog majd játszani, hogy 5-10 perccel eltolja a műsorait, hogy az egyes programok kezdése nekik kedvezzen, és ott maradjanak a nézők náluk.

Az RTL Klub augusztus végén a Nyerő párost fogja visszahozni, ez lesz hétköznapokon a Híradó után 7 órakor. Majd 20:30-tól a Barátok közt, 21:10-től pedig az Éjjel-nappal Budapest lehet a fix pont a tévénézők életében. A késő esti műsorsávba kerülnek majd (vissza) a sorozatok, mint a Dr Csont, a Szemfényvesztők, a Szulejmán vagy éppen a nyár nagy durranása a Doktor Murphy.

A TV2-n jó eséllyel hétköznap estéken egy vetélkedőt és egy szórakoztató műsort láthat majd a közönség. A csatorna ugyanis korábban közölte, hogy a Pénzt, vagy éveket! sikere után Kasza Tibi új vetélkedőt kap ősszel, amelyben szintén tippelni kell majd. Sztárok és párok címmel műsorba kerülő vetélkedőben celebeknek azt kell kitalálniuk, hogy a bemutatásra kerülő idegenek közül vajon kik alkotnak egy párt. A csatorna egy másik műsorát is hirdette már, ez az angol területen What would your kid do címmel futott, és kisgyermekes szülőknek kell benne megtippelni, hogyan reagál a gyermekük különböző helyzetekben, amikor a szülő nincs vele. Látva, hogy korábban a gyerekeket felvonultató műsorok a csatorna átlagánál általában jobban futottak (pl. a Vigyázat, gyerekkel vagyok!) ez az őszi induláskor logikus választás lenne.

Ha már TV2, akkor érdemes egy szóra elidőzni a médiacsoport kábelportfóliójánál, azon belül is a sportadóknál. A Spíler TV 2016-ban kezdett sugározni, és azonnal megvették rá a brit Premier League közvetítési jogait. Idén tavasszal pedig a Media Hungary konferencián azt jelentették be, hogy további két csatornával bővül a sportos kínálat, a Spíler 2 és a Spíler Extra néven futókkal. Sőt azt is közölték akkor, hogy náluk lesz látható, a La Liga, vagyis a spanyol bajnokság és az olasz bajnokik, a Seria A találkozói. Utóbbi kapcsán viszont volt még egy csavar, az eredeti tendert nyerő céggel – akiktől a TV2 megvette a jogokat – felbontották, így a magyar tévés társaságnak újra licitálnia kellett. A múlt héten zárult tenderen végül a Digi lett a befutó, így hozzájuk került a Ronaldo miatt a korábbiaknál biztosan nagyobb érdeklődésre számot tartó Serie A.

Azt nem tudni, hogy a TV2 csoport, amely korábban nem sajnálta a pénzt a sportközvetítésekre azért maradt alul, mert nem is akarták annyira megvenni az olasz bajnokikat, vagy a Digi félt attól, hogy nem marad komoly érdeklődésre számot tartó műsora, és így a vártnál magasabb összeg fizetésére is hajlandó volt. A TV2 óvatosságát egyébként könnyen indokolhatja az, hogy a 3,4 milliós előfizetői piac 85 százalékát lefedő nagy szolgáltatókkal, így a Digivel, a Telekommal, és a UPC-vel sincs szerződésük. A magas áron szerzett focis jogokat pedig az előfizetői díjakból tudnák visszakeresni. (Más kérdés, hogy ilyenkor a szolgáltatókra is komoly nyomás nehezedik az előfizetők részéről, így ők sem tudják egy vállrándítással elintézni, hogy miért nem látható egy-egy csatorna.)

Ronaldo miatt kapósabb lett az olasz bajnokság (forrás: Sports Illustrated)
Ronaldo miatt kapósabb lett az olasz bajnokság (forrás: Sports Illustrated)

A sportműsorok súlyát egyébként jelzi, hogy az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) a közmédia rendre csak és kizárólag ilyen programokkal tud labdába rúgni. Nagyobb tömeget csak a Forma 1-es futamokkal és az érdekes labdarúgó mérkőzésekkel tudnak elérni. Így volt ez egyébként a múlt héten is, amikor a Vidi FC játszott BL-selejtezőt. A mérkőzést egyébként így sem nézték túl sokan, hiszen a nyári világbajnokság komolyabb meccseinél ennek a nézőszámnak többszörösét mérték.

A múlt hét kapcsán érdemes még megjegyezni, hogy a TV2 ezúttal nem tudott a hétvégéken nagyot húzni, így ismét jócskán elmaradt az RTL Klubtól, amely főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban minden estét megnyert.

 

 

 

A 33. héten átlagos közönségarányt összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,4 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,6 százalékát érte el. A F+  nem tudott az országos csatornára felzárkózni ugyanis az egy héttel korábbihoz képest 5,2 százalékos közönségarányt ért el, ami 0,5 százalékpontos visszaesés. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,4 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (2,5% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,3% SHR) zárta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!