3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az öreg járművek az idővel fizetendő mindenféle kötelező költség miatt végül nagyjából annyiba fognak kerülni, mint az újak.

A kormány tavaly júliusban a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa javaslata alapján úgy döntött, hogy támogatja a fővárosi közösségi közlekedés autóbusz-járműparkjának cseréjét, ám a támogatásból mégsem lesz semmi, értesült a Népszava.

Metrópótlás 2017-ben. Illusztráció. (Fotó: MTI)
Metrópótlás 2017-ben. Illusztráció. (Fotó: MTI)

A lap felidézi: Orbán Viktor az önkormányzati választások, és Karácsony Gergely főpolgármesteri győzelme után kijelentette, minden megállapodás érvényben marad, amit Tarlós Istvánnal kötött a kormány. Értesülésük alapján viszont úgy tűnik, a kormányhatározatokra ez nem igaz, állapítja meg a Népszava.

Mint írják, a buszcserére 3,2 milliárd forintot biztosított a határozat, mely Gulyás Gergelyt hívta fel arra, hogy kössön támogatási szerződést a projekt „tényleges megvalósítójával”, a BKV Zrt.-vel. Gulyás ezt nem tette meg, és a BKV sürgető levelére sem reagált. 

Buszok nélkül viszont a 3-as metró felújítása sem folytatódhat. Tavasszal indulna a középső, Lehel tértől a Nagyvárad térig terjedő rész megállóinak rekonstrukciója, a metrópótláshoz viszont még 30-40 új busz kellene. Opciókkal összesen 100 plusz 100 jármű vásárlására van lehetőség, de nincs meg hozzá a forrás, melynek január végéig kellett volna megérkeznie. A BKV szerint most már nem is jön meg időben a pénz ahhoz, hogy őszig be tudják szerezni az új járműveket. Márpedig, ha őszig nem jönnek új buszok, akkor a főváros közlekedési cége nem tud mit forgalomba állítani, hogy elvigye a legzsúfoltabb belvárosi részen az utasokat.

A BKV tavaly decemberben azt javasolta az igazgatóságnak, hogy akkor új buszok helyett vegyenek kiszuperált nyugat-európai járműveket, de igazgatóság akkor úgy vélte, hogy ez szembe menne az új városvezetés klímavédelmi céljaival és környezetvédelmi programjával, ezért nem szavazta meg az előterjesztést. A BKV a mai igazgatósági ülésre újabb javaslatot készített: 40 darab Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású buszt vásárolnának, darabját nagyságrendileg 20 millió forintért.

Azt a társaság nem árulta el a lapnak, hogy honnan szereznék be a használt buszokat, de az áruk alapján a Népszava szerint sok jóra nem számíthatunk, mert az új, korszerű technológiával készült, klimatizált, alacsonypadlós járművek alapára 80 -115 millió forint attól függően, hogy szóló vagy csuklós buszról van szó. Ráadásul az öreg járműveket várhatóan 5 év múlva fel kell újítani, ami 35-40 millió forintot is elvihet darabonként - ezzel, és a honosítási költséggel, valamint mindenféle szükséges vizsgadíjakkal, felújítási munkákkal az öreg buszok ára meg fogja közelíteni az újakét.

(Népszava)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!