3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A G7 szerint több jel is arra mutat, hogy a felcsúti mágnás kivetheti a hálóját a Budapest Airportra. Egy nagy gond azonban minimum van: Ferihegy még neki is túl drága lehet.

Mészáros Lőrinc a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. megszerzésére készülhet, írja a G7 - ugyanakkor az üzlet nagyságrendje miatt ennek megvalósíthatósága kétségesnek tűnik, teszi hozzá a lap.

A spekuláció egyik háttere az, hogy mostanában szemlátomást elkezdték ekézni a repteret a kormányerők:

  • Tarlós István főpolgármester arról ötletel, hogy hosszabb távon a fapados gépeket és a légi teherforgalmat a közelben lakók (eddig meg nem hallgatott) repülőgépzaj-panaszai miatt egy új, a fővárostól távolabbi repülőtérre irányítsák
  • Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára nyílt levélben kritizálta a reptéri állapotokat
  • Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója pedig a kormánylap Magyar Nemzetben osztotta ki a Budapest Airportot annak kapcsán, hogy „a kormány felszólította a ferihegyi repteret tulajdonló és üzemeltető multicéget a barátságosabb együttműködésre”

Emiatt más fényben tűnik fel az is, hogy még mindig sehol sincs a reptéri vasút, és a ferihegyi gyorsforgalmi út sokszor megígért felújítása sem kezdődött el.

Eközben Mészáros Lőrinc egymás után vásárolja fel a cégeket, a hozzá tartozó és épp egyesülés előtt álló Opus és Konzum Nyrt. közölte, hogy a jövőben kevés, de nagyméretű felvásárlásra törekszik; elsősorban a bank- és pénzügyi szektor, az informatika, az ingatlanszektor, valamint a telekommunikációs ágazat érdekli. A Ferihegy az ingatlanok közé beférhetne, de az ára még Magyarország leggazdagabb emberének is sok lehet.

Az utóbbi években Európában a reptér-üzemeltető cégek alsó hangon az éves EBITDA (adózás, hiteltörlesztés és értékcsökkenés előtti eredmény) 15-szörösén keltek el. A Budapest Airport tavalyi számai még nem ismertek, 2017-ben az EBITDA 55,5 milliárd forint volt, amiből 

833 milliárdos vételár adódna.

De a G7 szerint a Budapest Airport helyzetének, növekedési lehetőségeinek ismeretében nem lenne meglepő a 15-szörösnél magasabb árazás. Egyébként az Opus és a Konzum idén együtt tervez 20-30 milliárd forintos EBITDA-t.

A G7 igyekezett megszólaltatni minden lehetséges érintettet a feltételezett adásvételről, de érdemi választ egy esetben sem kapott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!