2019. március 11. 12:10
mfor.hu

A G7 szerint több jel is arra mutat, hogy a felcsúti mágnás kivetheti a hálóját a Budapest Airportra. Egy nagy gond azonban minimum van: Ferihegy még neki is túl drága lehet.

Mészáros Lőrinc a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. megszerzésére készülhet, írja a G7 - ugyanakkor az üzlet nagyságrendje miatt ennek megvalósíthatósága kétségesnek tűnik, teszi hozzá a lap.

A spekuláció egyik háttere az, hogy mostanában szemlátomást elkezdték ekézni a repteret a kormányerők:

  • Tarlós István főpolgármester arról ötletel, hogy hosszabb távon a fapados gépeket és a légi teherforgalmat a közelben lakók (eddig meg nem hallgatott) repülőgépzaj-panaszai miatt egy új, a fővárostól távolabbi repülőtérre irányítsák
  • Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára nyílt levélben kritizálta a reptéri állapotokat
  • Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója pedig a kormánylap Magyar Nemzetben osztotta ki a Budapest Airportot annak kapcsán, hogy „a kormány felszólította a ferihegyi repteret tulajdonló és üzemeltető multicéget a barátságosabb együttműködésre”

Emiatt más fényben tűnik fel az is, hogy még mindig sehol sincs a reptéri vasút, és a ferihegyi gyorsforgalmi út sokszor megígért felújítása sem kezdődött el.

Eközben Mészáros Lőrinc egymás után vásárolja fel a cégeket, a hozzá tartozó és épp egyesülés előtt álló Opus és Konzum Nyrt. közölte, hogy a jövőben kevés, de nagyméretű felvásárlásra törekszik; elsősorban a bank- és pénzügyi szektor, az informatika, az ingatlanszektor, valamint a telekommunikációs ágazat érdekli. A Ferihegy az ingatlanok közé beférhetne, de az ára még Magyarország leggazdagabb emberének is sok lehet.

Az utóbbi években Európában a reptér-üzemeltető cégek alsó hangon az éves EBITDA (adózás, hiteltörlesztés és értékcsökkenés előtti eredmény) 15-szörösén keltek el. A Budapest Airport tavalyi számai még nem ismertek, 2017-ben az EBITDA 55,5 milliárd forint volt, amiből 

833 milliárdos vételár adódna.

De a G7 szerint a Budapest Airport helyzetének, növekedési lehetőségeinek ismeretében nem lenne meglepő a 15-szörösnél magasabb árazás. Egyébként az Opus és a Konzum idén együtt tervez 20-30 milliárd forintos EBITDA-t.

A G7 igyekezett megszólaltatni minden lehetséges érintettet a feltételezett adásvételről, de érdemi választ egy esetben sem kapott.

Cetelem MKB Cib Tov·bbi aj·nlatok