Azt bizonyára mindenki tudja, hogy 2023 Milák Kristóf számára a töltekezés, sokak szerint a rejtőzködés éve volt. Úgy tűnik, rányomta bélyegét ez a cégére is, amelyet a világklasszis úszó tavaly év végén, amikor még mindig nagy csend övezte, átkeresztelt. A 2019 októberében alapított Milák Kristóf Kft.-t immár Athlete and Marketing Kft.-nek hívják. Ugyanebben az időpontban a székhelyét is áttette vidékről Budapestre.
A vállalkozás egyébként már alakulása évében, mindössze három hónap alatt is 8,3 millió forintos nyereséget termelt, de egyértelműen 2022 volt a legkiugróbb éve. Akkor 47,4 millió forintos nettó árbevételből 35,6 millió forintos profitot könyvelhetett el.
2023-ban azonban kevesebbet hozott a vállalkozás az úszó konyhájára, aki a nemrég lezajlott belgrádi Európa-bajnokságon aranyérmet nyert 100 és 200 méter pillangón is. De még jól sikerült visszatérése után sem hajlandó továbbra sem nyilatkozni a sajtó munkatársainak.
Ugyan 2022-höz képest kétharmadával esett vissza a vállalkozás nettó árbevétele, de a 31,7 millió forintos forgalom mellett is 17,6 millió maradt meg tisztán Milák Kristóf zsebében, még ha az csak a fele is a tavalyelőttinek.
Magyarázat lehet erre többek között az, hogy rövid távú kötelezettségei több, mint háromszorosára, 68 millió forintra ugrottak, és egy külföldi követelése sem érkezett még meg, ami 21,6 millió.
A csodabogárnak számító Milák valahogy mindig is az érdeklődés középpontjában állt, amit tovább fokozott azzal, hogy tavaly kicsit kivonult a világból, vagy legalábbis a nyilvánosságtól. 2023-ban a budapesti világkupát, és a fukuokai világbajnokságot is kihagyta fizikális és mentális okokra hivatkozva, 2024-ben pedig még Dohában sem indult a világbajnokságon, alig lehetett róla tudni bármit. Közben az sem tett jót, hogy Wladár Sándor, az Úszószövetség elnöke azt mondta, Milák tartozik Magyarországnak azzal, hogy rendesen készül a párizsi olimpiára.
Idén februárban aztán hosszú kihagyás után újra edzésbe állt, és megkezdte a felkészülést a nyári párizsi olimpiára, aminek az érdekében már egy külföldi edzőtábort is bevállalt.
Végül áprilisban, a budapesti úszó országos bajnokságon tért vissza a versenyzéshez közel egyéves kihagyás után.
Igaz, fő szponzorának, a Molnak köszönhetően imitt-amott tudni lehetett, hogy teljesen azért nem állt le az úszó élete. A multicég Pályán kívül című podcastjében tavaly júniusban hosszabban beszélt arról, hogy hullámvölgybe került. Bár tavaly nyáron, hirtelen eltűnése után az első, később törölt üzenetében arról írt a Facebookon, hogy a 2024-es olimpia is kimarad neki, októberben a Mol autós sajtóeseményén, az örkényi Euroringen a Hír TV-nek úgy nyilatkozott, egyetlen célja van, az, hogy a párizsi olimpián tudjon szerepelni, s ott a legjobb formáját előhúzni. Aztán 2024 februárjáig megint semmi, akkor a Mol kisfilmjében tűnt fel. A Mol-ról egyébként úgy nyilatkozott, hogy olyan anyagi és erkölcsi támogatásban részesül a multitól, hogy a 2028-as olimpiáig biztosítva van a felkészülése.
De nemcsak saját cége számai mutatnak rá, hogy a sportolói karrierjével szemben az üzleti életét egyáltalán nem hanyagolta el. Ugyanis a „csend évében” is voltak szponzori kötelességei, amelyeknek rendre eleget is tett. Mindez az Instagram-profiljára kitett tavalyi posztjaiból derült ki. 2023 augusztusában egy fekete Audi S8 e-tront, nem sokkal később az Arena úszószemüvegét, sapkáját és dresszét népszerűsítette, majd kicsivel ezután az Arenawaterinstinct imázsreklámjában szerepelt.
Az úszótehetség 2019-ben tette le igazán névjegyét, amikor a 2019-es világbajnokságon világcsúccsal lett első 200 méter pillangón, Michael Phelps megdönthetetlennek hitt rekordját megdöntve. A szakemberek szerint Miláknak az olimpián jóval több úszót kell legyőznie számaiban, mint az Eb-n, de így is nagy esélye van az olimpiai arany megszerzésére.