A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója, aki laptársunknak, a Klasszis Médiához tartozó Privátbankárnak adott interjút. A cégvezető beszélt arról, hogy a dán kiskereskedelmi cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot.
Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK és az összforgalomra sem lehet panasz. Az ausztriai helyzetről azt mondta, ott nincsenek olyan hullámvölgyek az üzleti környezet alakulásában, mint Magyarországon, viszont alacsony a gazdasági növekedés és az európai átlagnál jobban megugrott az infláció. Ezért az osztrák lakosság vásárlói hangulata viszonylag rossz.
A gyenge forint árakra gyakorolt hatásáról azt mondta: Egyelőre biztosan nem lesznek áremelések. Mi nem kötünk úgynevezett hedge-üzleteket azoknak az országoknak a valutájára, amelyekben jelen vagyunk, hogy fedezzük az esetleges árfolyamveszteséget. Napi árfolyamon könyvelünk és nagy előnyét látjuk annak, hogy Magyarországon van az elosztóközpontunk. Az itt elérhető áru beszerzési ára alapján számoljuk el az értékesítést, ami kettő és öt hónapra jutó eladásokat fedez. A készlet lassan árazódik át, ezért lassabban és fokozatosan nőhetnek az árak, amit a termékkínálat változása mérsékelhet.
A kiskereskedelmet jellemző munkaerőhiányt az átlagosnál magasabb bérekkel igyekeznek kezelni. Indulásként a minimálbérnél 15-20 százalékkal nagyobb összeget kínálnak, emellett sok juttatást is biztosítanak. Az országigazgató úgy látja, a JYSK-nél éves szinten 25 százalék körül alakul a fluktuáció, ami tudomása szerint más áruházláncokkal összehasonlítva nagyon kedvező arány. Szimeiszter Sándor az intrjúban elárulta azt is, hogy a JYSK-nél milyen szerepe van a mesterséges intelligenciának.
A teljes interjút itt lehet elolvasni.