2p

Lényegében elérte a teljes lefedettséget a magyar JYSK. Egyebek mellett erről beszélt a Privátbankárnak a cég vezetője, Szimeiszter Sándor. 

A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója, aki laptársunknak, a Klasszis Médiához tartozó Privátbankárnak adott interjút. A cégvezető beszélt arról, hogy a dán kiskereskedelmi cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot.

Interjút adott laptársunknak a magyar, a görög és az ausztriai JYSK-hálózatot irányító Szimeiszter Sándor
Interjút adott laptársunknak a magyar, a görög és az ausztriai JYSK-hálózatot irányító Szimeiszter Sándor
Fotó: JYSK

Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK és az összforgalomra sem lehet panasz. Az ausztriai helyzetről azt mondta, ott nincsenek olyan hullámvölgyek az üzleti környezet alakulásában, mint Magyarországon, viszont alacsony a gazdasági növekedés és az európai átlagnál jobban megugrott az infláció. Ezért az osztrák lakosság vásárlói hangulata viszonylag rossz.

A gyenge forint árakra gyakorolt hatásáról azt mondta: Egyelőre biztosan nem lesznek áremelések. Mi nem kötünk úgynevezett hedge-üzleteket azoknak az országoknak a valutájára, amelyekben jelen vagyunk, hogy fedezzük az esetleges árfolyamveszteséget. Napi árfolyamon könyvelünk és nagy előnyét látjuk annak, hogy Magyarországon van az elosztóközpontunk. Az itt elérhető áru beszerzési ára alapján számoljuk el az értékesítést, ami kettő és öt hónapra jutó eladásokat fedez. A készlet lassan árazódik át, ezért lassabban és fokozatosan nőhetnek az árak, amit a termékkínálat változása mérsékelhet.

A kiskereskedelmet jellemző munkaerőhiányt az átlagosnál magasabb bérekkel igyekeznek kezelni. Indulásként a minimálbérnél 15-20 százalékkal nagyobb összeget kínálnak, emellett sok juttatást is biztosítanak. Az országigazgató úgy látja, a  JYSK-nél éves szinten 25 százalék körül alakul a fluktuáció, ami tudomása szerint más áruházláncokkal összehasonlítva nagyon kedvező arány. Szimeiszter Sándor az intrjúban elárulta azt is, hogy a JYSK-nél milyen szerepe van a mesterséges intelligenciának. 

A teljes interjút itt lehet elolvasni

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!