3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Néhány napja derült ki, hogy mennyi új jármű talált gazdára a nagycsaládos autóvásárlási program keretében. Most a Magyar Lízingszövetség arról tett közzé adatot, hogy tagvállalataik hány autó vásárlásába közreműködtek.

Közel 4 ezer új, hétüléses autóra kötöttek lízingszerződést 2020-ban az érintettek az államilag támogatott autóvásárlási programban, közölte a szerdán a Magyar Lízingszövetség. A lízingcégek 11,6 milliárd forinttal finanszírozták a nagycsaládosok autóvásárlásait, ez autónként átlagosan 2,96 millió forintos finanszírozott összeget jelent.

Ahogy arról a napokban az mfor.hu cikke beszámolt Varga Mihály azt közölte, hogy a program keretében eddig 20 ezer autó talált gazdára. A korábbi adatokat figyelembe véve ez azt jelenti, hogy tavaly 16 ezernél is több járművet vásároltak a három vagy többgyermekes családok. A 4 ezer lízingelt autó tehát ennek nagyjából a negyede.

A kevésbé tehetőseknek nagy segítség volt

Érdekes megnézni a konstrukció keretében autónként kifizetett közel 3 milliós összeget is. Noha nem tudjuk, hogy az érintettek az állami támogatáson túl milyen önrészt tudtak felmutatni, feltételezhető, hogy a többség az állam által adott 2,5 milliós összeg mellé legfeljebb minimális összeget tett. Ezt a teóriát egyébként alátámasztja a legkelendőbb autók listája is, amelyet a Dacia toronymagasan vezet, de a top tízben jellemzően olcsóbb modelleket találunk.

A lízingelt járművek viszonylag magas aránya is azt mutatja, hogy a programban nagyon sok olyan ember jutott új autóhoz, akik a nagycsaládos kedvezmény nélkül csak a használt járművek piacán nézelődhetett volna. Ezt az eladási statisztikák is alátámasztják, hiszen a három legolcsóbb autótípus teszi ki a vásárlások közel felét, tehát főként azok a családok vették igénybe a támogatást, ahol az valós segítséget jelentett.

Közel 17 milliárd forintos finanszírozás a hétüléses autókhoz

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára azt mondta: „A nagycsaládosok autóvásárlási programja még 2019 júliusában indult, ennek keretében a három- vagy több gyermeket nevelő családok egy új, hétüléses autó megvételéhez a vételár felét, maximum 2,5 millió forint vissza nem térítendő állami támogatást kaphatnak. A támogatás indulása óta eltelt másfél évben összesen 5742 lízingszerződés megkötésére került sor. Ennek eredményeként a lízingcégek 16,9 milliárd forintos finanszírozást nyújtottak a nagycsaládosoknak."

A nagycsaládosok autóvásárlási programjáról a főtitkár azt is elmondta, hogy nagyon kevés esetben utasították el a lízingcégek a finanszírozási kérelmet. Másfél év alatt átlagosan 100-ból mindössze 5 esetben volt erre példa.

Tóth Zoltán emlékeztett arra is, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma adatai szerint a lízingcégek – a program eddigi másfél éve alatt - a nagycsaládosokhoz került autók mintegy 29 százalékához nyújtottak finanszírozást.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!