3p

Meglehetősen telített piacra lépbe a kormány azzal, hogy elindítja online álláskeresőjét.

Hétfőn jelenti be Czomba Sándor foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár, hogy új online álláskeresési szolgáltatást indít a munkaügyi szervezet. A Virtuális Munkaerőpiac  Portál (VMP) legfőbb célja, hogy a munkáltatók és a munkavállalók minél könnyebben, minél egyszerűbben egymásra találjanak. Ezzel a lépéssel pedig az állam egy újabb szektorban veti meg a lábát. A kérdés már csak az, hogy a jelenlegi, válság által eleve megviselt piacon mekkora sikert tud elérni a versenytársak mellett.

Az új oldalon, ha hihetünk az adatoknak, akkor 3701 álláshirdetés található és már 32 556 önéletrajz között keresgethetik a megfelelő alkalmazottat a munkaadók. Ez egyébként annyira nem is jelent nagy lemaradást a versenytársakhoz képest, hiszen a profession.hu oldalán 4491 hirdetés található, a cvonline-n pedig 5164 állás között válogathatnak a keresők. És arról sem szabad elfeledkezni, hogy míg utóbbi kettőre díjfizetés ellenében lehet hirdetést megjelentetni, az állami állásportálon ingyenesen jelezhetik a cégek, ha üres pozíció nyílt náluk.  Azonban a legfőbb kérdés itt nem is az, hogy mennyibe kerül a megjelenés, sokkal inkább kérdés, hogy sikerül-e a többi portálnál hatékonyabban összehozni az álláskeresőket a munkaadókkal.

Mindenesetre a munkaadók számára a megszokottnál egy fokkal bonyolultabb a regisztráció, hiszen bár elsőre csak egy e-mail címre, jelszóra és felhasználó névre van szükség, ahhoz, hogy valaki hiteles álláskeresőként jelenjen meg az adatbázisban, a TAJ-számra, illetve a munkaügyi hivatalnál igényelt IR-azonosítóra van szüksége. Az oldal egyébként kiemelten nagy figyelmet fordít a hitelességre a tájékoztató szerint, hiszen mind a feltöltött önéletrajzokat, mind pedig a megjelent hirdetéseket a munkaügyi szervezet szakemberei ellenőrzik.

Telített piacra vonul be az állam

Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán jelentős visszaesést hozott a válság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession (67 százalék) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.

SzS/KB
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!