A Hargita nevet viselő új nemzetközi gyorsvonatot főleg azok számára állítják forgalomba, akik nem szeretnek éjszaka utazni, ezért nem szívesen veszik igénybe a Korona Expresst - mondta a tisztségviselő. Számos kérés érkezett ugyanis mind a Székelyföldről, mind Erdély egyéb területeiről, hogy igény volna egy nappal közlekedő nemzetközi gyorsvonatra.
A szállításügyi államtitkár elmondta: már tavaly kezdeményezte egy ilyen - Budapestet Erdéllyel és Székelyfölddel összekötő - nemzetközi vonat indítását. A tavaly kezdett tárgyalások még nem vezettek eredményre a Román Államvasutak és a Magyar Államvasutak között, de részleges eredményként az idén már sikerült lehetővé tenni a Hargita december közepi elindítását - fűzte hozzá.
A menetrendet elsősorban az egyetemisták, a középiskolások, az ingázók és a nappali tájban gyönyörködni kívánó turisták, zarándokok elvárásainak megfelelően dolgozták ki. A Hargita szerelvényeit a MÁV biztosítja, azok légkondicionálással, büfékocsival ellátott szolgáltatást nyújtanak majd - mondta Tánczos Barna.
MTI/Menedzsment Fórum