Hogyan lehet átvinni egy meglévő telefonszámot egy új szolgáltatóhoz?
A számhordozás díjmentes és gyors folyamat, akár pár nap alatt elvégezhető. Online vagy személyesen is el lehet intézni. Az új szolgáltatónál kell kezdeményezni a folyamatot, ahol az átmeneti számhordozási időszak után új előfizetést, majd új SIM kártyát is kapsz, de a jelenlegi számoddal együtt.
A számlahordozásnak, habár maga a folyamat nem kerül pénzbe, vannak bizonyos feltételei.
Melyek a feltételei?
A kritériumok a következők:
● Ha még van élő hűségszerződésed az előző szolgáltatódnál, azt egy végszámla ellenében le kell majd zárnod, és rendezned az esetleges hátralékokat, ami esetlegesen magában foglalja a kötbért is.
● Ellenőrizd az okmányaid, mert például egy lejárt vagy érvénytelen személyi igazolvány meggátolhatja a számhordozást.
● Rendezd minden tartozásod az előző szolgáltatód felé - ha ezek a függőben lévő számlák több, mint 30 napja állnak fenn, a számlahordozás nem lehetséges.
Ha a számhordozást esetleg elutasítja az új szolgáltatód, az átmeneti számhordozási időszakban (45 nap) lehetőséged van a felmerülő problémákat megoldani, addig pedig egy ideiglenes telefonszámot kapsz.
Hogyan zajlik a folyamata?
Fontos, hogy ne az legyen az első dolgod, hogy lemondod meglévő előfizetésed, mert úgy könnyen elveszítheted a telefonszámod! A számhordozást az új szolgáltatódnál kell megkezdeni, intézheted személyesen és online is. Bármelyik lehetőséget választod, először a számodra ideális tarifacsomag, majd a készülék – utóbbi opcionális – mellett kell döntened. Ezután megkapod az új SIM kártyát – személyesen vagy postán –, majd ezt követően egy későbbi időpontban – az ún. számhordozási időablakban – megtörténik maga a számhordozási művelet. Itt esetleg egy rövid ideig tapasztalhatsz akadozást a szolgáltatásban.