A Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztési projekt célja a vonalszakasz korszerűsítése és villamosítása, különös tekintettel a Macs állomástól Balmazújvárosig terjedő pályaszakasz alkalmassá tételére óránkénti 100 kilométeres sebességre, valamint a biztosítóberendezések, utastájékoztató rendszerek és az energiaellátási infrastruktúra teljes megújítására – jelentette az MTI.
Fotó: X/@ErikBootsma
A projekt a tervek szerint 2026 májusában zárul – írták. A közlemény szerint a nettó 38 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével a fejlesztés eredményeként Debrecen belterületén új vasúti megállóhelyek létesülnek a Derék utcánál és a Nyugati Ipari Park területén, miközben Balmazújváros állomása üzemi épülettel és P+R parkolóval gazdagodik. Megújul a Keleti-főcsatorna fölött húzódó vasúti híd, kiépül a villamos felsővezetéki rendszer, korszerűsödik a térség távközlési hálózata, valamint új távvezérlő központ létesül a Macs Ipari Parkban.
Tiszta közlekedés
A beruházás szorosan illeszkedik az IKOP Plusz program célkitűzéseihez, különösen annak első prioritásához, amely a tiszta üzemű városi és elővárosi közlekedés erősítését szolgálja. Hozzátették, hogy a projekt elősegíti a nagyvárosi elővárosi vasúti pályafejlesztést, támogatja a közlekedési láncok hatékonyabb összekapcsolását Budapest határain túl, emellett növeli a városi kötött pályás közlekedés biztonságát és csökkenti a szálló por és a nitrogén-oxid kibocsátását a közösségi közlekedésben.