3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megnyugodhatnak az Aegon eddigi ügyfelei, az újrabrandelt vállalatnál minden marad a régiben, az új, Alfa márka alatt a szolgáltatások bővítésére lehet számtani, a cég vezetői szerint. A vállalat által rendelt felmérés szerint romlóban van az itthoni hangulat, sok magyar érzi veszélyeztetettnek az anyagi helyzetét. 

Új tulajdonosi struktúrában, idén augusztustól Alfa névvel működik a korábban Aegon Biztoítóként működő vállalat, és a váltást népszerűsítő promóciós kampányt indít a vállalat. A márkaváltáshoz kutatás is társult, ebben többek között azt állapította meg az Ipsos reprezentatív mintán keresztül, hogy sokan akarnak itthon félretenni vészes esetekre, ezt mégis kevesen teszik.

Zatykó Péter, az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója újságíróknak elmondta, idén 16,3 százalékkal nőtt a biztosítótársság díjbevétele. Ebben külön szerep jutott 4,8 milliárd forint feletti összegben az egyszeri díjas termékeknek, noha a vállalatcsoportnak nem ez a fő profilja.

A magyar állam tavaly márciusban jelentette be, hogy 45 százalékos tulajdont szerzett az Aegon Biztosítóban és az Union Biztosítóban. Február 21-én írta alá Varga Mihály pénzügyminiszter az erről szóló szerződést Vienna Insurance Group képviselőivel.

Az Alfa felmérést készíttetett az Ipsos közvéleménykutatóval, amiből összességében az derül ki, hogy a hazai lakosság sok bizonytalanságot, helyzetének romlását éli meg, illetve a helyzet romlásától tart.

A vagyoni helyzet romlása mellett a jövő bizonytalansága az a terület, amitől leginkább tartanak a magyarok. 10-ből 9 válaszadóra igaz, hogy erősen tart az árak emelkedésétől és az inflációtól, 45 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy szorong a világban tapasztalható gyors változások miatt. 

A márkaváltáshoz kutatás is társult. Fotó: Alfa Biztosító
A márkaváltáshoz kutatás is társult. Fotó: Alfa Biztosító

A válaszadók több mint fele csökkenő biztonságérzetről számolt be az egy évvel korábban tapasztaltakhoz képest. 

A Deloitte tanulmánya szerint felére esett vissza a tranzakciók száma a biztosítási piacon a régióban: 2022-ben összesen 9 tranzakció zajlott le, amelyből 7 le is zárult, szemben az egy évvel azelőtti 18-cal, illetve 17-tel, erről az Mfor itt írt korábban.

Az elemzésben szerepel, hogy az elmúlt évek egyik legjelentősebb tranzakciója az Aegon magyarországi üzleteinek értékesítése volt a VIG számára, amelynek során a magyar állam kisebbségi részedést szerzett a VIG magyar biztosítóiban, azaz az Union Biztosítóban és az egykori Aegon Magyarországban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!