3p

Komoly felháborodást váltott ki amikor a közelmúltban kiderült mennyi ruhát elégetett a Burberry. A cég ígérete szerint változtatnak ezen a gyakorlaton.

Ugyan néhány luxusmárka esetén köztudott, hogy a megmaradó darabokat nem szokták fillérekért kiárusítani, vagy jótékony célokra felajánlani, mégis nagy felháborodással járt, amikor fény derült a legutóbbi ilyen esetre. Július végén látott napvilágot az a hír, hogy a Burberry a brit divatcég az elmúlt 12 hónapban 28 millió fontnak (10 milliárd forint) megfelelő árut semmisített meg. A luxusmárkának számító cégnél azért döntöttek így, mert nem akarják devalválni a termékek értékét azzal, hogy kedvezményes áron értékesítsék. Emellett azt is el akarták kerülni, hogy hamisítók kezébe kerüljenek a termékek.

A hírre sokan akadtak ki, és a vállalat közösségi médiás oldalait elözönlötték a panaszkodók, akik szociálisan érzékenyebb megoldást vártak volna. Sokan felrótták a cégnek, miért nem szabadultak meg az árutól kiárusításon vagy aukción. A Burberrynél viszont alapelv, hogy nem akcióznak, mert akkor olyan emberekhez is eljutnának a termékeik, akik az eredeti áron azokat nem engedhetik meg maguknak, ezt pedig mindenáron el akarják kerülni.

Az esethez hozzá tartozik, hogy a 2000-es évek elején a vállalat komoly válságba került, mert a leértékelések és a hamisítások miatt tömegesen jutottak el szegényebbekhez a Burberry termékek, amiatt viszont elvesztette a márka az exkluzivitását, és a tehetős vásárlók elfordultak a cég termékeitől.

A júliusban kirobban incidens kapcsán a szociálisan érzékeny embereket nem is akarták meggyőzni, így kommunikációjukban a környezetvédelmi oldalra koncentráltak. A Burberry nem tagadta, hogy a megmaradt termékeket elégette, de hozzátették, hogy erre egy speciális hulladékégetőt használtak, amely energiát termelt. Érdemes azt is megemlíteni, hogy bár a Burberry-n csattant a nyáron az ostor, az olyan luxusmárkák, mint a Chanel vagy a Louis Vuitton szintén elégeti az eladatlan árut.

A Burberry klasszikus kockás mintája
A Burberry klasszikus kockás mintája

A tömeg felháborodására mindenesetre lépett a Burberry és előremutató kezdeményezéseket jelentett be a megsemmisítés helyett. Több Egyesült Királyságbeli jótékonysági szervezettel együtt fognak működni, és ruhákat biztosítanak számukra. Így például a Smart Works nevű alapítvánnyal, amely munkanélküli nőket próbál visszajuttatni a munkaerőpiacra. A vállalat és a jótékonysági szervezet is úgy látja, hogy Burberry ruhákban például sokkal jobb esélye van az alapítvány által felkarolt nőknek, hogy sikeresen szerepeljenek egy állásinterjún.

Emellett profitorientált cégekkel is együttműködnek a megmaradt termékek újra felhasználása érdekében, így már szerződést kötöttek az Elvis & Kresse nevű kézműves divattermékek gyártójával, akik különböző táskákat, öveket és más kiegészítőket gyártanak majd a Burberry "maradékából". Csatlakoznak továbbá a Make Fashion Circular nevű kezdeményezéshez, amelynek szintén az a célja, hogy az el nem adott termékek ne a szemétben vagy égetőben végezzék, hanem újrafelhasználják valamilyen más ruhához vagy divatcikkhez. Hogy a környezetvédőknél még egy jó pontot szerezzenek azt is bejelentették, hogy a jövőben valódi szőrmét felhasználni a Burberry termékekhez.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!