3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A globális és a hazai e-kereskedelem szárnyal. A magyarországi online piac bővülése 15 százalék körüli, ami kedvező feltételeket teremt az új belépők számára is. Összegyűjtöttük, milyen költségekre kell számítania annak, aki online bolt nyitását tervezi.

Mint minden honlap működtetése, úgy egy webáruház fenntartása is elképzelhetetlen tárhely, domain és SSL tanúsítvány nélkül. Ezek együttes költsége éves szinten 10-30 ezer forint.

Szükségünk lesz egy platformra, amin keresztül az értékesítést végezhetjük. Többféle megoldás közül választhatunk, ezek bekerülési költsége is jelentősen eltérhet. A legolcsóbb megoldást a bérelhető webáruházak kínálják; a hazai szolgáltatók közül az Unas és a Shoprenter tekinthető meghatározó szereplőnek, de relatív népszerű a nemzetközi Shopify is. Ezek esetében havidíj-fizetési kötelesség van, ami jellemzően 5-10 ezernél kezdődik, majd termékszám függvényében emelkedik.

Egyszeri költséget jelentenek a különböző nyíltforrású megoldások, mint a WordPress-WooCommerce, Magento, PrestaShop… Noha ezek költséghatékony választással kecsegtetnek, a különböző bővítményeik és sablonjaik költségekkel járnak. Noha ezek telepítése és üzembe helyezése elméletileg fejlesztői tudás nélkül elvégezhető, az esetek többségében támogatásra van szükség. Így ennél az alternatívánál is érdemes 100-300 ezer forintos költséggel tervezni.

A legköltségesebb választás egyértelműen az egyedi fejlesztésen alapuló webáruház. Ez esetben gyakorlatilag nincsenek korlátok, bármi megvalósítható, ám cseppet sem biztos, hogy első online boltként az egyedi fejlesztés menedzselésére kell a legfőbb erőforrásokat fordítani. Maradjunk a realitás talaján, az első évben nem az eMAG-ot és az Amazont kell legyőznünk, hanem a saját üzletünk alapjait kell felépítenünk.

Fontos és meghatározó költségként kell tekinteni a marketingre fordított összegekre. A webáruházak esetében rendkívül fontos a tudatosság, ennek érdekében minél átfogóbb mérésekre és azoknak az analízisére van szükség. Különbséget kell tennünk a különböző forgalmi forrásokból érkező látogatók és tranzakciók között; ezek megtérülését külön-külön is figyelnünk kell annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb működést érhessük el. Ha túl sokat költünk a hirdetésekre, de alacsony az árrésünk, veszteséget kell elkönyvelnünk, ami hosszabb távon akár a webáruház csődjét jelentheti. A vevőkért folytatott csatározásban nagy szükség lesz az ár-összehasonlító oldalakra, amelyek szintén kattintásalapú díjszabást használnak, illetve keresőoptimalizálásra is, amely a legolcsóbb marketingeszközünk lehet idővel.

Minél alaposabban és pontosabban fel kell mérni a tranzakciókhoz tartozó költségeket, beleértve a logisztikai és raktározási díjakat is. Ne feledkezzünk meg a pénzforgalmi költségekről sem. Sőt, vegyük figyelembe, milyen károk érhetnek bennünket havi vagy éves szinten, amelyeknek a költségét magunknak kell fedeznünk.

Ha mindent figyelembe vettünk, nem hagytuk ki a sorból a különböző igénybe vett szolgáltatásokat sem, akkor képesek leszünk meghatározni, milyen árrésre, illetve margóra van szükségünk ahhoz, hogy a kereskedelmi vállalkozásunk nyereséges legyen. Folyamatos elemzéssel, az innovatív lehetőségek jobb kihasználásával és szolgáltatásfejlesztéssel előnybe kerülhetünk a konkurens vállalkozásokkal szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!