2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly 3,5 milliárd utas fordult meg a világ repterein, ami 7 százalékos növekedés az előző évhez képest, az elkeveredett poggyászok száma pedig elérte a 23,1 milliót, ezer utasra 6,5 ilyen bőrönd jutott - hívta fel a figyelmet a Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító Zrt. (EUB).

A tendencia ugyanakkor pozitív, 2003 óta az utasok száma majdnem megduplázódott, az elkeveredett csomagok aránya viszont globális szinten csaknem a felére csökkent. A társaság szerdai tájékoztatásában a légiközlekedési informatikai rendszereket fejlesztő SITA adataira hivatkozva közölte: a tavaly elkeveredett poggyászok 79 százaléka késve érkezett, 6 százaléka eltűnt, 15 százaléka megrongálódott. A csomagok átlagosan 1,76 nap alatt kerülnek vissza eredeti tulajdonosukhoz. A feladott poggyászok száma utasonként átlagosan 1,2 volt, a légijáratokat igénybe vevők 20 százaléka csak kézipoggyásszal repül. Az elkeveredett bőröndök így is komoly összeget jelentettek, tavaly 2,3 milliárd dolláros költséget jelentettek a légiközlekedés-iparnak.

A megelőzés érdekében a légitársaságok 77 százaléka, illetve a repülőterek 88 százaléka tervezi, hogy 2018-ig bevezeti az önkiszolgáló poggyászbilétázást. Az okostelefonokon elérhető csomagkövetés még sok helyen gyerekcipőben jár, de a légitársaságok körülbelül 60 százaléka úgy számol, hogy 2018-ra elérhetővé teszi ezt a szolgáltatást.

Az oroszok válasza az Airbus gépeire

Leggyakrabban a légitársaság kezelésében megsérült bőröndről érkezik bejelentés, a második a külföldre késve érkező poggyász, amelyről gyakran kiderül, hogy eltűnt, a hiányosan érkező csomag a legritkább - idézi a közlemény Lengyel Márkot, az EUB vezérigazgatóját.

Kovács Judit, a Budapest Airport Zrt. terminál szolgáltatásokért felelős vezetője szerint a csomag elkeveredésének oka leggyakrabban itthon a célállomást jelző címke leszakadása, de előfordulhat, hogy lecserélik a repülőgépet, és az új típusba már nem fér be annyi poggyász. Átszálláskor megtörténhet, hogy az utassal ellentétben a bőrönd nem éri el a gépet, illetve sztrájk akadályozza a folyamatot - olvasható a közleményben. A SITA beszámolója szerint a félrekezelt bőröndök legnagyobb részben, 45 százalékban átszálláskor keverednek el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!