4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A TV2 napi műsora, a Star Academy ugyan óriási bukás, ám a vasárnapot így is simán besöpörte a csatorna, a korábban is remek számokat hozó Sztárban sztár most sem okozott csalódást.

A TV2 kétarcú héten van túl, mindezt dióhéjban úgy lehetne összefoglalni, hogy a Star Academy folytatta a lejtmenetet, míg a Sztárban sztár ismét remekelt. A Star Academy a TV2 beköltözős tehetségkutatója a második teljes hetében ugyanis még az elsőnél is gyatrább számokat produkált. A műsor iránti érdeklődés már-már alulmúl olyan korábbi, mára a tévénézők agyából valószínűleg törlődött produkciókat, mint amilyen a Családi titkok vagy a Zsaruk című dokurealityk voltak. Miután hétköznap estéken ez már-már a sokadik megbukó produkció, így továbbra sem lehet látni, hogy mi az, amivel egyszer majd meg tudják szorongatni az RTL Klubot.

Érdekes lesz persze az is, hogy a TV2-nél a műsor totális kudarcára lesz-e bármilyen lépés, vagy hagyják egész ősszel vergődni a produkciót, beáldozva ezzel ezt az időszakot. A helyzet persze nem egyszerű, hiszen az őszi műsorgyártási költségek tetemes hányadát áldozták fel a Star Academyre, így az esti műsorsávba nem olyan könnyű ezt pótolni. Lehetne a helyén persze a Jóban rosszban, vagy külföldi gyártású sorozatok, előbbi biztosan, utóbbiak nagy valószínűséggel magasabb közönségarányt érnének el, mint a tehetségkutató.


A csatorna másik nagy költségvetésű produkciója, a Sztárban sztár viszont ezúttal is szórakoztató volt, amit a nézettségi adatok is visszaigazoltak. Az énekesek között ugyan több, a bulvármédiában keveset, vagy alig szereplő személy is van, ami alaphelyzetben kevésbé teszi vonzóvá a műsort. A produkciók azonban az első adás alapján nem maradtak el a korábbi évadok minőségétől. Ehhez hozzátehetjük, hogy a TV2 tulajdonosi holdudvarában számos más médiatermék van, amelyek segítségével a műsort lehet promótálni, így várhatóan a leginkább életképes produkcióját igyekszik majd a csatorna az élen tartani.

A Sztárban sztár ugyanis mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve remekelt, és a hét legnézettebb műsora lett, utóbbi kategóriában közel 1,3 millió nézővel. Ez egyébként az első évad számainál sokkal jobb, míg a legutóbbi harmadik évadtól kicsit elmarad. Igaz, a tavaly őszi időszakban futó Sztárban sztár elképesztően erős számokat produkált, hiszen a finálé bőven az év legnézettebb műsora volt.

A vasárnapi komolyabb vereség ellenére egyébként az RTL Klub nem futott rossz hetet. A kereskedelmi célcsoportban a top 50-es listán 35 helyet az RTL Klub szerzett meg, hozzá kell persze tenni, hogy ebből 15-öt a Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest, Nyerő páros trió biztosított. Utóbbi műsor egyébként tevékeny szerepet játszott a Star Academy "elsüllyesztésében". Az RTL közleménye úgy fogalmazott, hogy a Kicsi Óriások magabiztosan nyerte sávját szombat este, ami önmagában tény, ha viszont mellétesszük azt, hogy a műsor közönségaránya simán elmaradt a csatorna átlagától, akkor már messze nem olyan derűs a kép.

A nyáron hatalmas rajongótábort szerzett a magyar labdarúgó válogatott, amely a múlt héten gyötrelmes mérkőzést játszott a Feröer-szigetek csapata ellen. A csapnivaló színvonalú találkozó ugyanakkor így is 560 ezer néző szívét fájdította, ezzel a közmédia messze legnézettebb műsora lett.

Összefoglalva a 36. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban az RTL átlagos közönségaránya 18,6 százalékos volt, míg a TV2-t átlagosan mutatója 10,1 százalékra csúszott vissza. A dobogó harmadik fokára ezúttal a F+ lépett fel (5,3% SHR), míg a negyedik a Cool (4,9% SHR) lett. A Viasat3 (2,9% SHR) ezúttal visszaesett, igaz így is fölényesen előzi meg a sereghajtó Duna TV-t (1,7% SHR) a kereskedelmi célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!