3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Támadások kereszttüzébe került a világ legnagyobb gyógyszergyártója, a Pfizer, miután felkorbácsolta az egyik legnagyobb amerikai AIDS-es érdekvédelmi szervezet dühét egyik reklámkampányával. Az ominózus hirdetések ugyanis – a szervezet állítása szerint – nem egészségügyi, hanem szórakozási célú igénybevételre, valamint védekezés nélküli szexre ösztönöznek.

Az egész oldalas potenciareklám történetesen a The Wall Street Journal hasábjain jelent meg. A szereplője ugyanaz a középkorú férfi volt, aki a legtöbb Pfizer potencianövelő reklám statisztája. A feliratok a következők voltak: "Mit csinál Ön szilveszterkor?" és "A Viagra segít minden férfinak, bármilyen fokú merevedési-zavarral is küzdjön az enyhétől a súlyosig - ez tény." A hirdetés egy nagyobb kampány része volt, amely például Hálaadáskor azzal a szlogennel ment: "Ön miért adna hálát?"

A kritikusok szerint a reklám nem csak felelőtlen, hanem hozzájárul egy veszélyes, nemi érintkezéssel terjedő betegség, a HÍV-fertőzés terjedéséhez, mivel a potencianövelő gyógyszer szedését szórakozáshoz társítja, mintegy parti-drogot csinálva a cég potencianövelő szeréből. A gyógyszeriparban a fogyasztók közvetlen megszólítása a hirdetésekkel amúgy is kifogásolható, az viszont semmiképpen nem megengedett, hogy egy gyógyszergyártó az emberek egészsége árán húzzon hasznot.

Lapunk nemrégiben beszámolt róla, hogy tavaly júniusban a világ legnagyobb gyógyszergyártója, a New York-i székhelyű Pfizer megvásárolta a vakcinagyártó Vicuron Pharmaceuticals Inc.-et 1,9 milliárd dollár készpénzért. A cég adózott eredménye 2005 harmadik negyedévében lecsökkent, amit az elemzők a felvásárlásokkal kapcsolatos kiadásokkal, valamint az értékesítési adatok gyengülésével magyarázták.

A Pfizer egyéként már többször megégette már a kezét reklámjaival: egyik esetben például rekordnagyságú, 430 millió dolláros büntetést kellett fizetnie az egyik általa gyártott epilepszia-ellenes gyógyszer megtévesztő marketingkampánya miatt. Az ügyben bűnvádi eljárás is indult a cég ellen.

2004-ben pedig kormányzati rendelkezéssel tiltották be a Pfizer egy másik hirdetését, amely azt sugallta, hogy a cég által gyártott egyik potencianövelő szer segítségével jobb lesz a férfiak számára a szex. A hivatalos indoklás szerint a reklám mondanivalója nem felelt meg a valóságnak, és a hirdetés "elmulasztja a gyógyszer szedésének kockázatával kapcsolatban felvilágosítani a fogyasztókat". A vádak szerint a Pfizer arra próbálta kihegyezni a hirdetést, hogy az jobb szexuális életet garantál azoknak, akik szedik a szert.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!