2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Bombardier szerint ajánlata 8 milliárd forinttal kedvezőbb a Stadlerénél, a MÁV ennek szöges ellentétét állítja, és egyúttal pert indít Friderikusz ellen. Mfor.hu körkép.

[ajanlo=416][igazitas=right/] A fentiek alapján meglehetősen valószínűtlen, hogy a már mintegy öt hónapja húzódó ügy rövid időn belül lezárul. A KDb-nek - a kanadai-német társaság fellebezésének beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva - 30 nap áll rendelkezésére az újabb döntés meghozatalára, ez a határidő egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. Ez idő alatt a bizottság ideiglenes intézkedést is hozhat, amelyben megtilthatja a szerződéskötést.

Korábban - a jelenlegi helyzettel ellentétben - a MÁV-határozat megsemmisítése mindkétszer a döntéstől számított nyolc munkanapon belül történt meg. A testület - a korábbiakhoz hasonlóan - nyilvános tárgyalást tart majd az ügyben, augusztus 26-án.

Az ügy elhúzódása nem csupán a KDb-től, hanem a Bombardier további lépéseitől is függ. Dian József, a MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója az mfor.hu megkeresésére korábban nem válaszolt arra a kérdésre, kívánnak-e újabb fórumhoz fordulni jogorvoslatért, ha a KDb nem érvényteleníti a MÁV határozatát. A vezető továbbra sem tudja elképzelni, hogy a vasúttársaság és a Stadler szerződése hatályba lép.

Bombardier Talent Stadler Flirt
További képek További képek

Amennyiben a KDb ismételten helyt adna a Bombardier kérelmének, úgy patthelyzet alakulhat ki. A bizottság akár érvénytelenítheti is az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhet. Ennek leginkább az utasok látnák kárát, hiszen így az új vonatok érkezése jelentősen csúszna.

Az eredeti tervek szerint az első szerelvények 2006 márciusában álltak volna forgalomba a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs és Budapest-Tatabánya vonalakon, ez azonban a fentiek alapján csupán illúzió. Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója ezzel kapcsolatban az mfor.hu-nak elmondta: mindent megtesznek azért, hogy minél hamarabb leszállíthassák a vonatokat, konkrét határidőt azonban nem közölt.

Szintén nem mellékes kérdés, mekkora kárt okozott eddig a féléves hercehurca a MÁV-nak, s így közvetve az adófizetőknek. Az mfor.hu eljuttatta a vasúttársasághoz ezzel kapcsolatos kérdéseit, választ eddig azonban még nem kapott.

Wéber Balázs Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!