Ha a tempón egyik diszkont sem lassít, akkor az Aldinak 2009-ig 1050, míg a Lidlnek 1550 boltja nyílik. Az olcsó vásárlás társadalmi elfogadottságát jelzi, hogy Németországban a magas jövedelműek felülreprezentáltak a diszkont vásárlói között.
A gyors terjeszkedés okát az alacsony árak mellett a termékválaszték iránti fogyasztói bizalomban látja az ACNielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős európai elnökhelyettese, aki szerint a diszkontok korunk "meghasonlott" fogyasztójának kedvében járnak: kényelmessé teszik, gyorsítják és leegyszerűsítik a vásárlást. A kutatók szerint a fogyasztókat a nagy kínálat megzavarja és kényelmetlenebbé válik a döntés. A kemény diszkontok a jövőben nem áraikkal tudnak majd labdába rúgni, fontosabb, a bolt mennyiben segíti vevőjét az idővel való takarékoskodásban, írja a Világgazdaság.