3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2012 áprilisában a legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,723 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma, olvasható a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményében.

A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l, Antenna Hungária Zrt.) április végén 2,851 millió előfizetést tartottak nyilván.

Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 60,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60 százalékhoz képest.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 726 ezerről 737 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 926 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 60 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,5 százalékról 25,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése áprilisban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40 százalék, most 39,6 százalék volt.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 25,7 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,1 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,865 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,138 millióról 1,128 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 16,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 39,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 23 százalék.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!